Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Här kan du visa upp ditt projekt
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Men varför gör du inte det enklaste.

Kapa bort "ramen" med/för clipsen,
sen moterar du gallrena å viker dom runt bakom och limmar. ;)

Ta gärna en bild annars om jag har missuppfattat hur det ser ut där. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Då blir hela fronten förstörd (tyvärr) :(

Erkänner att jag tänkte helt fel när jag köpte nätet, förstår inte hur jag kunde vara så dum :lol:

Ska försöka ta en bättre bild :P

Antagligen blir det en ny originalgrill om jag får fronten lackad till ett bra pris (under 800-900:-kr).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Hmm, låter ju skunt.

Men fixa gärna ett par bilder så jag får se. :D

Ska det va så krångligt så får du nog annars köpa orginalet. :P
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Aa jag ska ordna ett par bilder, så inser du hur DUMT jag tänkte från början :lol: :oops:

Just nu ligger fronten i garaget på Dodgen =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Prisbesked, lackering av front: Ca 2 tusen :shock: ..för jäkla dyrt alltså..

MEN, kom överens med en annan lackerare om att vi utbyter tjänster, så han lackerar gratis om vi byter en bilruta :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem
Inlägg: 2623
Blev medlem: lör 09 apr 2011, 20:54
Ort: Lindesberg / Örebro

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Låter ju som en bra deal med vindrutebytet. :)
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Ja det blir kanon! :D ..men det tråkiga är att det nog inte kommer bli förrän om minst EN MÅNAD :cry: ..om jag väntar på honom.. så lite surt, men har inte så mycket att välja mellan just nu.

Jag ska dock försöka komma på lite andra roliga saker att skruva på, t ex. så är gasdämparna till bakluckan totalt slut, helt jäkla tomma på fjädring :oops:

Ska åka till Biltema och se om man kan hitta rätt längd och bygga om, annars beställer jag original.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Jag har varit sjuk i ett par veckor (förkylning/influensa) så jag har inte fått fronten lackerad ännu, brist på motivation när man är sjuk :oops:

Men nu har jag i alla fall 1 liter lack av Chrysler färgkod WS2 och 1 liter klarlack samt fått hem Dodge-emblemet, så nu är det "bara" på med färgen och sedan montera på bilen (grillen får bli senare, ingen av de skrotar jag kontaktat i USA har haft grillen kvar, trist nog..)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Vad har hänt nu då?.. inte så mycket tyvärr, men fronten står i alla fall på verkstad i väntan på lackering och en ny grill (om jag lyckas hitta någon beg. alla som jag frågat hade redan sålt grillarna).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Igår skulle jag "prova" montera sommarhjulen i förtid, men det gick inte som planerat. Packade in verktyg, domkraft osv. och körde 5 mil till vår verkstad då jag ville skruva inomhus.

När jag börjat demontera vinterhjulen så tog jag ett sommarhjul i taget, tyckte att det första gick lite svårt att få på men tänkte inte mer på det.. När jag fortsätter med de andra hjulen så är det samma sak där.. hmm.. då börjar jag fundera på om navmåttet stämmer :oops: Det gjorde det inte!

Så nu har jag beställt centreringsringar från 60.1 till 57.1 mm =) ..samt så saknade jag hjulmuttrar då det bara satt enkla muttrar på plåtfälgarna, så det handlade jag också (samt ett nytt hylshandtag då det förra gick lite sönder =)

Får bli att montera fälgarna om några dagar istället..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Så typiskt. Men blir ju prima när allt kommit:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Ja, det var klantigt av mig, jag kontrollerade verkligen så att jag inte glömde något innan jag åkte men så visade det sig att jag varken hade centrumringar eller hjulmuttrar, hehe :P Dessutom förstörde jag ett verktyg samtidigt :lol: .. plus att jag glömde skydd till domkraften, vill ogärna repa tröskeln/underredet med metall ifrån domkraften =)

Kanske går bättre nästa gång, hoppas ringarna dyker upp i brevlådan inom kort :)

..det lilla jag hann montera på bilen såg iaf snyggt ut, tror att fälgarna passar riktigt bra =) ..kunde även se att bromsarna såg väldigt fräscha ut, så dem behöver jag inte byta på ett tag, trodde att dom nästan var slut (beläggen), men det såg väldigt fint ut, men skivorna fram var ganska slitna, kanske blir svarta bromsskivor från ebay tyskland, hade varit snyggt, dom rostar ju heller inte vad jag har förstått :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Jag är likadan. Kollar så allt finns men inte om,det passar. Man vill ju så gärna och glömmer bort det viktiga:-). Där sa du nåt, jag behöver centrumringar till min med. Ska nog hälsa på gummiverkstan sen så får han plocka hem.

Vet inte hur det är med dom skivorna. Men det svarta är väl ändå rostskydd av något slag och den rosten som kommer på skivan bromsaran ju bort. Visst är dom snygga. Blir nog dom på voyagern med om pengarna tillåter:-).


Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

:)

Tänkte åka och köpa ringarna direkt hos däckhandlaren, men när jag startade bilen med dörrarna öppna så hörde jag att generatorn skramlade så den nästan gick sönder, nu låter den som F*N, skulle bytt den tidigare men får göra det nu istället, kvittar om motorn är varm eller kall, nu låter bilen som en el-bil på mils avstånd, samt att det skramlar ifrån generatorn =)

Jag är ju så jäkla snål av mig, så jag försöker alltid leta upp billigaste delen :) .. tex. när jag köpte en HDD häromdagen, hittade samma på ebay för 200:- billigare med frakt :D

Ska banne mig leta upp en generator för under tusenlappen med frakt (helt ny), borde finnas i Polen =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Avenger's bruksbil - Sebring -02 med 2.0 motor

Ja man vill ju ha bra men billigt, tyvärr ofta en svår kombination

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar