Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpa en Chrysler Grand Voyager 2006 CRD?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
kalle82
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 20:40

Köpa en Chrysler Grand Voyager 2006 CRD?

Hej!
Familjen växer och vi behöver en stor bil.
Efter att kollat runt lite så har jag kommit fram till att voyager inte är dum alls, MEN!! jag har hört så mycket skit om bilen som t,ex dåliga växelådor, motorfel och mycket annat. Jag har tänkt mig en 06:a och uppåt diesel crdi. Vågar man köpa eller kommer den stå mest på verkstad?
Senast redigerad av Avenger den lör 31 aug 2013, 16:51, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Köpa en Chrysler Grand Voyager?

Innan 00 var det problem med lådorna.
Det är en toppenbil, klart du ska slå till.
Har inte haft något motorfel på min. Går riktigt fint i motorn.
Läs begagnat guiden om bilen:-).
Nu handlar den om gen 3 och du kollar på en gen 4 men det är alltid bra med lite kött på benen:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpa en Chrysler Grand Voyager 2006 CRD?

Tycker också du ska slå till om allt är OK, lådan behöver du inte bry dig om på en så ny årsmodell, men vill du inte ha en V6:a istället? :D Mer driftsäker än dieselmotorn, fast du kanske bestämt dig för en CRD? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
kalle82
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 20:40

Re: Köpa en Chrysler Grand Voyager 2006 CRD?

Tackar för svaren.
Nu blev jag glad, ännu mera sugen på en voyager nu.
Så är bensinmotorn mera driftsäker än diesel motorn? Jag tänkte väl mig en diesel pga bränsleförbrukningen, men inget är bestämt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpa en Chrysler Grand Voyager 2006 CRD?

Jag skulle säga att en 3.3 eller 3.8 V6 är mer driftsäker, men visst kan man ha otur med alla motorer.

Svårare att få fram reservdelar och krångligare att meka med dieselmotorn, så det beror på om man tänker göra sådant själv, annars bör det jämna ut sig med kostnaderna, tror jag iaf =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar