Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Länkarm Voyager 04

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
snabla
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 21:58

Länkarm Voyager 04

Hej där.

Har legat under min syrras bil hela kvällen. Får inte loss länkarmen. Är det någon som har något bra tips så vore jag extremt tacksam.

Voyager 2004

/Eric
Senast redigerad av Avenger den mån 28 apr 2014, 22:07, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell saknades i texten.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Länkarm Voyager 04

Hej,

Vad är det som inte går att lossa? Har du demonterat framvagnsvaggan för att få dän den undre bärarmen?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Länkarm Voyager 04

Den sitter väl egentligen bara fäst i tre punkter. Vad är det som inte lossnar? Framför sitter nåt skydd som måste tas bort. En del skruv att ta loss. Sen de två bultarna som sitter i bilen och spindeln måste ur klumpen som jag aldrig lär mig vad den heter . Eller gör jag det för lätt i mitt huvud nu

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
snabla
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 21:58

Re: Länkarm Voyager 04

Har inte lossat alla skruvar på vaggan men hela höger sidan iaf. Dock så lossnar den ej i bakkant. ärden lltid jävlig att få bort? Vaggan alltså
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Länkarm Voyager 04

Kolla så du inte glömt någon bult.

Jag hittade en video på YouTube, här är en länk, den kanske kan bidra med nyttig information:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Meddela gärna hur det går.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
snabla
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 21:58

Re: Länkarm Voyager 04

Tackar för länken. Sökte som f**n efter något sådant igår men hittade inget. Blir ett nytt försök efter jobbet idag.
Användarens profilbild
snabla
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 21:58

Re: Länkarm Voyager 04

Nu är länkarmen loss MEN när jag bytte spindelled så är det ju klart att det är fel inpressningsmått. Nu är en ny länkarmn beställd från EBAY. När den kommer så kanske man kan få ett slut på denna soppan.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Länkarm Voyager 04

Man brukar byta hela länkarmarna.

Vart handlade du en lös spindelled? Var det till angiven bil eller någonting som var av samma mått i övrigt?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
snabla
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 21:58

Re: Länkarm Voyager 04

Jag köpte den på Autoexperten. Nu i efterhand så har jag fått reda på att det finns 2 olika spindelleder till bilen enligt dem, men de kan inte garantera att den fungerar. Spindelleden går att köpa via Chrysler som tar in dem via ett eftermarknadsföretag men då kostar den 960:-/st. Lika mycket som jag får ge för en helt ny länkarm med frakt från England.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Länkarm Voyager 04

Fick du spindeln som inte kräver att den dras med bult?

Är det priset för en arm med bussningar och spindel. Isf tycker jag det är ett bra pris. Iaf när jag kollade senast

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
snabla
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 21:58

Re: Länkarm Voyager 04

Spindeln jag fick ska pressas i men är för smal så den glider ur. Priset på länkarm från England blev ca 1000:- ink frakt.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Länkarm Voyager 04

Fasen vad surt med spindeln

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
snabla
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: mån 28 apr 2014, 21:58

Re: Länkarm Voyager 04

Klarrt som korvspad att det är fel länkarm man får från England.

Har mailat dem och "idiot" säger att det är på höger sida jag ska montera den eftersom att det är en vänsterstyrd bil jag har. Han tror att jag försöker få dit den på vänster sida. Det är ju för f....n en höger jag har beställt och då är det ju på höger sida jag monterar den.

Blir så trött.

Nu är en ny beställd på autoexperten och den är dit monterad. Blir att bråka med engelsmän nu ett tag.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Länkarm Voyager 04

Så jäkla tröttsamt. Beställde mina från Tyskland. Fick fel spindel i, var till gen 3 så dom fixade returfrakt och turbofrakt till de nya

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Länkarm Voyager 04

Vad tråkigt att det blev fel. Vad fick du för bärarm?

Just det, brukar inte tänka på det men vissa chassikomponenter kan skilja sig om man beställer därifrån där bilarna har ratten på höger sida.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar