Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Startspärr Voyager

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
PärreM
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 07 jan 2017, 20:10

Startspärr Voyager

Hej, Bytte generator för ett tag sen, grand Voyager -00 men sen dess så lyser och piper alarmlampan. Alarmset står det väl. Såg i en tidigare tråd att det kunde vara transpondern som felar. Hur kommer det sej om nycklarna fungerade utan problem innan? Kan ta ut nyckeln i alla lägen, även när den står med tändningen på. Läste även om problemet med kallödning på mätarhuset. monterade bort det och tog bort kabeln som sitter i mätarhuset, samma sak, piper och blinkar.

hälsningar

PärreM
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Startspärr Voyager

Hej!

Vad har du för färg på nyckeln? Kan du ev. lägga upp en bild?

Om jag uppfattade dig korrekt så demonterade du hela mätarhuset och provade utan?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
PärreM
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 07 jan 2017, 20:10

Re: Startspärr Voyager

Ja jag monterade bort mätarhuset och kopplade bort kabeln till det. Ingen skillnad. Jag har en likadan nyckel som hon i en tidigare tråd med grå plast.
Användarens profilbild
PärreM
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 07 jan 2017, 20:10

Re: Startspärr Voyager

Nyckel
Nyckel
Användarens profilbild
PärreM
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 07 jan 2017, 20:10

Re: Startspärr Voyager

Har 2 likadana nycklar samma resultat med bägge
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Startspärr Voyager

Glömde fråga, är det genomgående/solid plast på nyckeln?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
PärreM
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 07 jan 2017, 20:10

Re: Startspärr Voyager

Japp. Ingen knapp eller nåt på nyckeln utan bara typ hårdplast.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Startspärr Voyager

Hej!

Startar bilen i 2-3 sekunder eller fungerar den inte alls?

Har du provat att låsa/låsa upp dörrlåset på förarsidan med nyckeln (ej fjärren) när alarm set går igång?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
PärreM
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 07 jan 2017, 20:10

Re: Startspärr Voyager

Den startar inte alls. Verkar inte få nån kontakt med nyckel eller nåt. Om jag gnuggar lite, vrider nyckeln till läget där den ska tända några gånger så startar vindrutetorkarna till slut. Fattar inget snart....
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Startspärr Voyager

Hej igen,

Jag är inte riktigt med på händelseförloppet, du får gärna beskriva exakt vad som händer och hur felet uppstod.

Fungerar inga funktioner i bilen? Kan det vara fel på tändplattan bakom tändningslåset?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
PärreM
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 07 jan 2017, 20:10

Re: Startspärr Voyager

Jo verkstan bytte generator på den beg från bildelsbasen en exakt likadan som satt där från början Denso. När jag kollar med verkstan några dagar senare så säger han att han inte får någon kontakt med startmotorn utan alarmset blinkar och piper, blockerar allt. Vill ju testa så mycke som möjligt och vrider nyckeln mot starten och inget händer. Efter några gånger så startar vindrutetorkarna? Har en videosnutt som jag kan bifoga senare. Har hittat en verkstad nu som kodar om nycklar 14 mil enkel väg. Ta den på vagn eller bogsera. Eftersom bilen måste vara med vid inkodning. Snart hittar vi ett slut på denna historia, men bilen va gratis så några slantar kan man ju lägga ut.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Startspärr Voyager

Kan vara fel på modulen eller något annat, ex. sändaren i tändningslåset osv., är lite skeptisk till att den tappat programmeringen men man vet aldrig. Dock har jag för mig att den årsmodellen ska starta upp i 2-3 sek om det är immobilizern i nyckeln. Har du provat att låsa upp bakluckan med nyckeln samtidigt som huven står öppen, samt dörrarna med nyckeln samtidigt med öppen huv?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
PärreM
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: lör 07 jan 2017, 20:10

Re: Startspärr Voyager

Jag ska ner dit i morron igen. Är snart beredd å testa vad som helst. Det är f.ö en gammal fonus bil med dubbla bårskenor kvar som jag ska ha som hundbil framöver, när jag nu får igång den igen?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Startspärr Voyager

Hur har det gått med bilen?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler mek
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: sön 15 apr 2012, 12:33

Re: Startspärr Voyager

Jag tycker du ska ta bort klima panelen (Kontroll panelen för värme / kyla i kupen) och lossa kontakten för denna, i den ena kontakten brukar ett stift för jordningen brännas pga överbelastning. Vilket leder till utslagen kommunikation mellan bilens styrenheter.
Åtgärd för detta brukar vara ny kontakt samt en extra jord till kaross från denna kontakt
Skriv svar