Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Har blivit med en T&C-10, Naturligtvis hittar man fel.

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
TomasL
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 23 okt 2016, 19:34
Ort: Borås
Kontakt:

Har blivit med en T&C-10, Naturligtvis hittar man fel.

Har precis blivit med en T&C-10, gamla Trans-Sporten får gå till de sälla jaktmarkerna.
Naturligtvis så hittar man en massa fel när man kommer hem.

Naturligtvis så stämmer inte bilens brux, ej heller DVDn som följde med på utrustningen i bilen.
På rattens baksida, sitter det 6 st knappar som ej verkar ha någon funktion (3 på höger sida och 3 på vänster), vad kan dessa vara tänkta till?
Hittade till slut bruxen till radion, går det att få tag på kartuppdateringar (Europa) till den?
En Keenwood DNX nånting.
Radion kan tydligen hantera en Kamera, vilken inte finns, hur enkelt är det att eftermontera en?

Park-Assisten verkar inte funka, på rattkonsollens översida sitter det en display-enhet med en massa olikfärgade lysdioder samt en 2-siffrig display som antagligen skall visa avståndet.
Alla lysdioder som pekar åt höger är tända, och displayen visar 0,0.

Visat sig att förarstolens justering Fram/Bak inte funkar, Höger sida rör sig, men inte vänster, som tur är så funkar positionen för mig.

Var hittar man lämpliga och vettiga servicemanualer till den, finns en uppsjö säljare, och förmodligen är de av olika kvaliteter.
Testade med Manualsonline, men det visade sig att manualen som skulle vara för en 2010, egentligen är för en 2009 års model, eller det kanske inte skiljer sig nånting på dem.

Var hittar man bra ODB-verktyg, dvs ett verktyg som kan komma åt alla ECUer, och även kunna konfigurera dem.

Nåväl det var några frågor, så här till en början, hoppas någon kan hjälpa till

Med vänlig hälsning

Toms Larsson, Borås
Jag driver http://www.ebaman.com En samlingsplats för bruxanvisningar och servicemanualer av alla slag, naturligtvis utan kostnader.
Annons
bluesmike
Minivan
Inlägg: 41
Blev medlem: tis 25 feb 2014, 12:49
Ort: Alingsås, Sweden
Kontakt:

Re: Har blivit med en T&C-10, Naturligtvis hittar man fel.

Kan rekommendera alldatadiy.com som jag själv använder mig av.. helt klart värt varenda krona..
Using Tapatalk
Användarens profilbild
TomasL
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 23 okt 2016, 19:34
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Har blivit med en T&C-10, Naturligtvis hittar man fel.

Gillar inte online, vill gärna ha det lokalt (så slipper jag krångla med mobil uppkoppling i verkstaden).
Jag driver http://www.ebaman.com En samlingsplats för bruxanvisningar och servicemanualer av alla slag, naturligtvis utan kostnader.
Användarens profilbild
TomasL
Station Wagon
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 23 okt 2016, 19:34
Ort: Borås
Kontakt:

Re: Har blivit med en T&C-10, Naturligtvis hittar man fel.

Glömde, 3,8L och 6-stegad låda
Jag driver http://www.ebaman.com En samlingsplats för bruxanvisningar och servicemanualer av alla slag, naturligtvis utan kostnader.
Skriv svar