Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Not so "Grand" voyager startar ibland inte.

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Familjefar
Minivan
Inlägg: 34
Blev medlem: ons 11 jul 2018, 16:37

Not so "Grand" voyager startar ibland inte.

Hej.
Det var ett tag sedan jag hade problem med bilen men nu så är det igång.

Det är en chrysler grand voyager 2.8 crd 2007(diesel automat)

Oftast går bilen igång och den går fint under körning, MEN parkerar man för att handla eller vad som helst så händer det att den inte går igång igen.
Inga varningslampor lyser, den drar runt motorn som den ska men den tänder inte.
Efter en stund och en massa rattande mellan växlarna och eventuellt även puttat bilen en bit så kan man starta den igen.(det gäller att inte ha bråttom :lol: )

Läste ut lite felkoder nu ikväll då det börjar gå från undantag till regel med dessa startvägringar.
P0340 cam shaft position sensor
P1685 Invalid skim key

Detta leder mig till att tro att det har något med immobalizern att göra men kanske lite "lite" kräm kvar i batteriet (laddar det över natten nu)

Tankar och funderingar mottages tacksamt <3
Chrysler grand voyager 2007 crd 2,8
Annons
Användarens profilbild
Familjefar
Minivan
Inlägg: 34
Blev medlem: ons 11 jul 2018, 16:37

Re: Not so "Grand" voyager startar ibland inte.

Känns som att efter laddningen så funkar det utan problem än så länge.
Chrysler grand voyager 2007 crd 2,8
Användarens profilbild
Crowmoor
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 31 maj 2019, 08:23

Re: Not so "Grand" voyager startar ibland inte.

Jag har haft ganska likartade problem med exakt samma bil. Den drar runt startmotorn men startar inte. Det visade sig att batteriet, trots 76% kapacitet kvar inte räckte för att driva bilen. Jag bytte till ett högkapacitetsbatteri och det löste mitt problem. Dock får jag byta så snart kapaciteten sjunker till ca 75%, dvs ca vart 5 år.
Skriv svar