Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ett tips. Rör till bakre ac till Town&Country/Voyager 2012.

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
MaxT
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 06 mar 2011, 11:23

Ett tips. Rör till bakre ac till Town&Country/Voyager 2012.

Hej!
Jag har en handikappanpassad Town&country 2012 som har läckage på rören som går till bakre kondensorn. Jag lämnade in bilen för att få ett kostnadsförslag på reparation och förstod att det skulle bli dyrt. Dock var det "lite" mer än jag hade tänkt, ca.17000.
Nu var det inte arbetet som var den stora kostnaden, det var rörpaketet (med värmerören) och frakten från USA som var den stora utgiften, tror det var runt 12000. Jag drog åt mig öronen och försökte att hitta andra lösningar som att skarva rören men det blev aldrig av.
Men, igår råkade jag snubbla över ett klipp på Youtube där man kunde köp ett utbytespaket för det två rören till AC:n. Kostnad ca. 4000 kr inkl. frakt + tull och moms. Det blir åtminstone halva reservdelspriset. Ev. kan jag få det tull och momsfritt eftersom jag har ett rörelsehinder så finns möjligheter till det,ansökan ska skickas in.
Vad jag förstår så är det här med läckage i dessa rör inte helt ovanligt så därför vill jag tipsa om den här hemsidan där det även finns paket till en massa andra bilmodeller. Enligt tillverkaren ska dessa paket vara hållbarare än originalen.

https://www.autocoolingsolutions.com/ac ... ar-ac-line

Annons
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Ett tips. Rör till bakre ac till Town&Country/Voyager 2012.

Helt klart lönar det sig att försöka hitta alternativa leverantörer när det gäller reservdelar och det blir lättare och lättare ju mer standardbetonade det är. I väldigt många fall är prissättningarna helt orimliga och obegripliga när det gäller en som de kallar det originaldel, något som enbart finns i mindre omfattning, Det mesta köps in av biltillverkarna.

När det gäller skador på broms- och AC rör m m är det numera tillåtet att skarva dom och bra material för det finns numera att tillgå. Varför byta hela vägen i en del fall?
Skriv svar