Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrystler grand voyager automatiskt höjd/ ljusreglering funkar inte

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Gloosoo
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 04 mar 2024, 11:00

Chrystler grand voyager automatiskt höjd/ ljusreglering funkar inte

Hej
Har problem med att lastregleringen inte funkar så strålkastarna har ställt sig i bottenläge.
Har inga felkoder som ligger inne och jag hittar inga säkringar som är kass.
Har äntligen hittat lastsensorerna :D men hittar inget bra sätt att mäta upp dom för att se om det är någon av dom som ställer till det.
visst är det så att om en sensor går sönder lägger sig strålkastaren i (felsäkert läge) dvs längst ner.
vet inte riktigt hur jag ska gå vidare för att lösa detta , någon som råkat ut för något liknande?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chrystler grand voyager automatiskt höjd/ ljusreglering funkar inte

Hej,

Tror att man måste starta bilen för att det ska fungera, det blev dom varse om på besiktninge. xD

Antar dock att du redan har gjort det. :)

Troligtvis är det en sensor som är dålig, ganska vanligt fel.

Om du har en lite mer avancerad felkodsläsare så bör man kunna scanna av de flesta moduler i bilen och där ser man ofta värdena. En vanlig OBD-scanner fungerar ej, som främst är till för motorstyrenheten.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Gloosoo
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 04 mar 2024, 11:00

Re: Chrystler grand voyager automatiskt höjd/ ljusreglering funkar inte

Ok 😊 tack för svaret , ska se om jag kan få tag i en annan felkodsläsare. Vill helst inte beställa 2 givare , fick priset och dom kostar 4 lax styck 😦
Skriv svar