Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Voyager 2014 som sporadiskt inte startar

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
MikaelLöwinger
Station Wagon

Voyager 2014 som sporadiskt inte startar

Hejsan,

Köpte en Lancia Voyager 2014 automat förra sommaren och nu de sista 2 månaderna så har bilen vid ett par tillfällen ej startat och jag hoppas på hjälp från forumet.
Beteendet som uppstår vid dessa tillfällen är att bilen reagerar som om du glömmer att trycka ner bromspedalen när du antingen trycker på startknapp eller vrider på nyckeln, alla system hoppar igång men ingen reaktion från startmotor.
Bromspedalen känns också väldigt stum, nästan på gränsen till mekaniskt låst. Jag har dock inte provat att verkligen trycka på pedalen men detta blir troligen att försöka vid nästa tillfälle detta händer.
Jag är dock osäker på om bromsljuset tänds eller ej när man trycker på pedalen när detta inträffar.

Är det någon som har varit med om detta eller har mer kunskap kring vad som kan vara galet.
De gånger som detta har hänt så har det räckt med att vänta. Någon gång så vaknade bilen till efter ett par försök, ett annat tillfälle så räckte det att gå ur, låsa och låsa upp och så hoppade den igång. En tredje gång så väntade vi ca 30 minuter och så fungerade det.

Någon som känner igen problem eller vill dela med sig av lite information :)

Tack på förhand och ha en fortsatt bra dag.

Mvh Mikael Löwinger