Välkommen till USAbilforum, ett inofficiellt forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller och märken, här kan du diskutera om din USA-bil och annat inom ämnet. Trevlig vistelse.

Röd blinkers Challenger 2016

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarvisningsbild

Trådskapare
Waelsson
Station Wagon

ons 31 okt 2018, 01:30

Hej
Är inne på att ta hem en Challenger 2016 från usa.
Har en fundering gällande belysningen. Vad gäller för just Challenger i sverige? Ska det blinka orange? Eller finns det undantag?
Challenger har röda led blinkers och jag tror inte att det går att enbart byta led:en till blinkersen utan man måste byta hela Baklampan, vilket är en dyr historia?
Någon som vet eller har bra lösningar som inte kostar skjortan?

Hur har de som importerat liknande bilar med led baklampor löst det?

Vänligen
Walle

Annons
Användarvisningsbild

Avenger
Administratör
Kontakt:

ons 31 okt 2018, 12:04

Hej,

Eftersom du kommer ta hem bilen för eget bruk och ej flyttgods så behöver viss belysning osv. ändras. Bakblinkersen finns inte att köpa med orange färg (hela lyktan) utan man modifierar detta, förslagsvis med utanpåliggande orange blinkers.

mvh

Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarvisningsbild

Trådskapare
Waelsson
Station Wagon

ons 31 okt 2018, 22:33

Avenger skrev:
ons 31 okt 2018, 12:04
Hej,

Eftersom du kommer ta hem bilen för eget bruk och ej flyttgods så behöver viss belysning osv. ändras. Bakblinkersen finns inte att köpa med orange färg (hela lyktan) utan man modifierar detta, förslagsvis med utanpåliggande orange blinkers.

mvh
Tja,
Hmmm bilen finns ju som svensksåld i Sverige och då bör det finnas lampor med rätt färg isf. Bilen säljs även i Kanada. I Kanada använder man km/h mätare samt Europeisk standard när det gäller blinkers färg och positions ljus. Detta betyder att det finns lampor men dom är svindyra.
Att sätta utanpåliggande blinkers på en muskelbil från 2016 med srt / hemi motor är väldigt B tycker jag. Jag hade tänkt ta hem Demen varianten som klassades som världens snabbaste muskelbil med 840hk. Jag får köpa dyra lampor om det så krävs men jag ville kolla först om det fanns andra seriösa lösningar. jag tackar ödmjukt för ditt svar ändå.

Vänligen
Walle

Användarvisningsbild

d4l
Pickup Truck

tor 01 nov 2018, 18:34

Vad får man ge för en 2016 års Deamon dör borta nu?

Du behöver även sidoblinkers om jag inte är ute och cyklar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Användarvisningsbild

Trådskapare
Waelsson
Station Wagon

lör 03 nov 2018, 02:53

d4l skrev:
tor 01 nov 2018, 18:34
Vad får man ge för en 2016 års Deamon dör borta nu?

Du behöver även sidoblinkers om jag inte är ute och cyklar.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Varierar rätt mycket mellan de olika staterna. Men min kusin i Miami har hittat några för omkring 500-600tkr.

Hedinbil säljer ju "importerade" v6or för 349tkr och de e reggade men man ser inga sidoblinkers eller utanpåliggande bak. De ser ut att vara i original utförande. Beror detta på att bilarna tagits in som flyttgods?

Kan man inte komma runt detta på något sätt?

Användarvisningsbild

gurnaldo
Station Wagon

tis 06 nov 2018, 12:10

Flikar in lite, KW Cars (Eller numera Hedin 1/11) kan säkert hjälpa dig med detta med belysning etc. Prata med Ricky.
Sidoblinkers är det på alla bilarna som säljs nya i Sverige. Sitter en liten smäcker under betäckningen (iaf på Hem modellerna) på sidorna.
Demon finns inte som årsmodell 2016. Kom väl först hösten 2017?

lycka till!

Skriv svar