Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Dodge van b250 -88

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Simonpeterson
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 30 aug 2019, 13:03

Dodge van b250 -88

Hejsan!

Jag har lyckats hamna i en härlig situation och behöver lite hjälp med min van.

Så jag har kört ner till Portugal från Sverige och bussen (en dodge b250 van -88 518 5,2l) har gått hur fint som helst, sen plötsligt så började bakljusen krångla och jag lämnade in vanen till en verkstad där dom fixade lysena (allt i bak som lyser) så jag var glad o livet var fint, efter ca 30-45 minuters körning från garaget så lägger bilen av, som att någon vrider av nyckeln, bilen startade igen efter ca 5 min och dog igen efter ett par minuters körning och sedan klarade den att köra 30 min ”hem” igen.

Sedan dess så håller vanen på o lägger av titt som tätt, ibland startar den direkt och ibland måste jag vänta ett par minuter.

Bussen har varit inne på verkstad igen efter men problemet är fortfarande där, antar att Portugiserna inte är jätte vassa på jänkar bilar och gillar att blåsa korkade gringos på pengar :D

Så, om någon kanske vet vad det kan vara för fel eller vad jag kan göra för att få bussen och gå som han ska igen så är jag extremt tacksam för svar.

Jag måste åka hem igen om två månader och det hade varit kul om bilen fungerade tills då.

Tack på förhand och ha en trevlig helg, Simon