Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Sneddragning styrning

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
MogrenD
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 24 sep 2019, 18:55

Sneddragning styrning

Hej!

Kämpar frenetiskt för att lyckas få min B250 van att gå rakt och inte dra till vänster.
Gjorde en ganska kostsam hjulinställning men utan större resultat. Visst blev något bättre men inte tillräckligt.
Bilen är sannolikt något sned i framvagnen då caster skiljer en del. Tyvärr skulle det vara allt för stort jobb/kostnad att rikta en -89...

Har provat med både logiska och lite mer ologiska justeringar. Saken är den att hur jag än ställer toe in/out så drar den lika mycket åt vänster... :?
Borde förändras, i alla fall, till det sämre. Men inte då... Drar också ordentligt vid bromsning... Bromsar ligger inte an, nyrenoverade och kollade...
Bilen kommer inte att rulla speciellt många mil så tanken är lite av en snabbfix för att få den igen besiktningen.

Min tanke är om styrservot drar åt vänster... Finns det ett centreringsläge på ett styrservo (ungefär som styrservo på radiostyrda fordon) eller är funktionen enbart baserat på rattvridningen?


Någon som har en ide om varför den gör som den gör eller något sätt man kan få skaplig ordning på det?

Mvh
David