Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ljusfel Dodge ram 1500 2003

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
PeterWiden
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 22 jan 2020, 10:48

Ljusfel Dodge ram 1500 2003

Hej.
Jag har en Dodge Ram 1500 , årsm 2003 med ett underligt ljus fel.

Felet är att när man startar bilen (med ljusreglaget av eller pos.ljus) så tänds helljuset (lyser svagt med 4.8volt spanning till lampan), så jag måste vrida ljusreglaget till halvljusläge , då slocknar helljuset , och allt fungerar som det skall ! allt fungerar även som det skall när motorn är av och tändning på, så det känns inte som att det är ljusreglaget det är fel på.
Så när jag har motorn igång så kan jag inte Tex, köra på Posljus/dimljus utan att hel ljuset lyser ,
har även testat att koppla bort extra ljus och all annan extra belysning och felet kvarstår.
har haft isär ljusreglaget och ohm mätt motstånden och kretsarna ( Inga fel där ),
Letat efter bristfälliga jordpunkter och ärg i kablage kontakter ( Inga fel där )

Jag börjar få slut på ideér och letat mig förgäves på forum och google efter liknande fel men finner inget .
Finns det en Hjälte skäl där ute som kan detta så vore jag enormt tacksam , Vill få igenom bilen på Besiktningen =)

MVH PeterWiden
Annons
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Ljusfel Dodge ram 1500 2003

Ljusreglaget får inte ström från en extra källa när motorn är igång som gör att den spökar?

Jag hade nog provat med annat vred, kan inte vara allt för dyr beggad som ny
RAM Sport 1500 4x4
Skriv svar