Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bromsljus problem dodge ram -14

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Anerlandaren
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 02 feb 2020, 04:41

Bromsljus problem dodge ram -14

Tjenare!
Har ett problem som jag dessvärre går bet på med min dodge. Bromsljusen i baklysena lyser konstant, alltså inte det 3:e på hytten. Det 3:e tänds som vanligt när man bromsar, men de andra lyser hela tiden? När alla lysen är släckta så funkar alla bromsljus, men sätter jag reglage i auto eller position osv så lyser det konstant? Hittar inget på google eller yt om något liknande. Någon som kan kan något om detta eller hört om något liknande? Det verkar vara led till bakljus men vanlig lampa till blinkers det är det enda jag kan komma fram till då blinkers är den enda lampa jag hittar när jag skruvat av lyset.
Tacksam för svar/hjälp
Mvh Jesper
Gråmetalic Dodge Ram sport 1500 5.7l Hemi -14
Annons
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Bromsljus problem dodge ram -14

Den gemensamma nämnaren är ju reglaget, men ett udda fel helt klart
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Diesel2018
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: tor 12 dec 2019, 13:24

Re: Bromsljus problem dodge ram -14

Jag körde felkoder förra veckan då min cruise inte funkade. Det låg gamla felkoder och när dom togs bort så funkar allt som det ska. Ett första och billigt sätt att börja felsökningen på.
Användarens profilbild
Anerlandaren
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 02 feb 2020, 04:41

Re: Bromsljus problem dodge ram -14

EDIT: Bakljuset lyser svagt även när bilen är avstängd har jag nu märkt, syns när det är mörkt.
I dagsljus syns det bara från vissa vinklar, därav jag inget märkt. Men problemet kvarstår som sagt.

Skickat från min SM-N975F via Tapatalk

Gråmetalic Dodge Ram sport 1500 5.7l Hemi -14
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Bromsljus problem dodge ram -14

Är det en sport från fabrik, eller är det någon som stoppad dit huv och lysen för att få det till en Sport?

För byter man till ledbakljus om bilen levererades med glödljus behövs en korverteringskabel vill jag minnas. Om det är någon som hackat upp kabelstammen ist. så kan väl vad som helst hända kanske.

RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Anerlandaren
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 02 feb 2020, 04:41

Re: Bromsljus problem dodge ram -14

Det är en sport från fabrik såvitt jag vet, sitter ett motstånd till vardera baklyse. Baklysena har ju fått moddas lite så dom är godkända i Sverige så som blinkers sitter ju i backljus "glaset" med en lampa istället för led nu då. Kan det vara så att båda motstånden gått åt fanders samtidigt?

Skickat från min SM-N975F via Tapatalk

Gråmetalic Dodge Ram sport 1500 5.7l Hemi -14
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Bromsljus problem dodge ram -14

Ingen aning, och vet inte hur det skulle se ut om motstånden var trasiga
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Anerlandaren
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 02 feb 2020, 04:41

Re: Bromsljus problem dodge ram -14

Inte jag heller? Har provar skruva bort jorden från dom men de är klart, de lyser ju ändå om jag skruvat bort de. För är det monterat utan motstånd så lyser dom ju hela tiden för att "original" inte sport då eller rebel så är de ju glödlampor. Så därav drar mer ström. Kan se om jag hittar några motstånd och prova byta ut dom bara för sakens skull!

Skickat från min SM-N975F via Tapatalk

Gråmetalic Dodge Ram sport 1500 5.7l Hemi -14
Skriv svar