Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

obalans i däcken

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
vidar
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 17 maj 2020, 08:49

obalans i däcken

Hej.
Jag är ny på forumet och har nyligen köpt mig en Dodge Charger 2006 V8 srt ,det är väl absolut den trevligaste amerikanare som jag har haft .
Men min fråga är, hade dubb fria vinterdäck 245 45 20 michelin på dodge charger orginal fälgar tidigare på den ,och den låg väldigt bra på vägen med dessa.
Köpte nya fälgar och däck nu, med 275 40 20 tyvärr inga märkesdäck, men iallafall så borde dom fungera.
Har lämnat in dom på balansering på två olika däckverkstad,men det är inte riktigt okej fortfarande.
Den ena sa att gummit på däcket hoppade på ett däcket så man la det bak,den andra verkstan sa att det var fel balanserat på ett bakdäck och ett framdäck.
Jippi vet inte riktigt vem man ska tro på nu, men litar ändå på den senaste för dom känner jag bättre.
Det är inte så att det är obalans i styrningen, utan vill nog påstå att det vibrerar och att något däck hoppar känns det som.
Kan ta vara däcket ? som är helt enkelt fel på? märket på däcken är Roadstone Roadian hp
fälgar och däck är absolut helt nya, fälgarna har dom kollat så där verkar det inte vara något fel på,dom är tydligen runda och fina.
Såg att en del la 245 45 20 fram och 275 40 20 bak? det borde väl inte vara något problem med 275 40 20 runt om på dessa bilar med 9 tums fälgar.
Det är inte orginal fälgar som jag köpte men det är rätt et och navringar till dom.
Och en sista fråga vad brukar man ha för lufttryck i dessa däck, om man läser lite runt om så kan det vara från 2,7 till 3,4 bar ?
Hoppas på många svar från er, för jag blir inte klok på detta.
Mvh vidar
Annons
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: obalans i däcken

Det är inte någon typ av åretrunt däck du köpt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar