Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Låsproblem Ram1500 2014

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Lillan84
Station Wagon

Låsproblem Ram1500 2014

Funderar över hur min ram från 2014 beter sej numera… låser jag på nyckeln så kan man höra att det låter men att den inte låser. Ibland låser den bakluckan endast eller inget alls. Ibland har det funkat att trycka på ”lås upp” knappen och sen låser, men oftast får jag öppna och stänga typ bakdörren och då går det plötsligt att låsa. Så där håller den på. Ibland kan den börja larma också i samband med att jag låst upp den och öppnar en bakdörr före framdörren (tror jag sett ett mönster där). Men vad är problemet?
Kodade en ny nyckel tidigt i höstas så det borde väl inte vara den det är fel på iaf. Någon som varit med om liknande och vet eller har en teori om vad som felar? /Malin
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Låsproblem Ram1500 2014

Låter som BCM-modulen. Har överlag varit lite krångel med dessa på andra Dodge-modeller av liknande årtal, men brukar inte bli så pass många symtom du har, om man inte har otur. :(

Prova att lossa batteriet en halvtimme eller mer, för att återställa den, och lägg märke till hur problemet ev. kommer tillbaka.

Hur är inställningarna i Uconnect förresten, tänkte på upplåsning, låsning, tuta/larm?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar