Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Söker Starscan

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Petrini
Station Wagon

Söker Starscan

Hej, är det någon som vet var man kan hitta en verkstad med en Starscan? Behöver programera in VIN-numret i en "ny" (begagnad) fuse box till min Dodge Nitro 2007.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Söker Starscan

Tjena,

Kolla med alla verkstäder runtomkring dig, som tidigare såldes dessa bilar nya. Kanske inte så jättestor chans att de har kvar grejorna, likt med Saab och Tech-II har de måhända sålt vidare dessa eller helt lagt ner sådan felsökning.

I alla fall värt ett försök!

Sedan kan man nog hitta utrustningen på ebay och liknande, men det är inte värt för ett engångsjobb på bilen.

Vilket part-nr/del har du bytt ut mer specifikt? Ibland kan det fungera med andra scanners för att matcha modulerna.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Petrini
Station Wagon

Jag har köpt en beg fuse box och behlröver programmeta in VIN-numret
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Funkar ibland med vissa modeller av iCarsoft, AlfaOBD och dylikt mig veterligen. Jag brukar köra en diagnostik/kontroll varav scannern per automatik matchar (programmerar) olika slags moduler.

Bland annat gjorde jag detta med en ABS-pump ganska nyligen.

Vad har du köpt för TIPM-modul? En "ny" refurbished eller en begagnad? Om den är begagnad, från vilket årtal och utrustning/motor?

Är det samma part-nr så kan det fungera som så att bilen ansluter till modulen av sig själv. Dessa äldre system från Chrysler/Dodge/Jeep är inte lika knepiga som de nyare 2011+.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar