Hej,
Jag undrar om ni vet vad som skiljer dessa båda system åt?
Jag har det system som ligger i den första bilden (utan nycklar), hur gör jag för att koppla ur det eller synka ihop med en ny fjärrkontroll.
Tack på förhand.
Skillnad mellan olika rockwell system
- Anders_svall
- Station Wagon
- Inlägg: 6
- Blev medlem: sön 24 apr 2016, 22:10
Annons
Re: Skillnad mellan olika rockwell system
Hej!
Jag vet inte vad det är för skillnad mellan just de olika modulerna men vad jag har förstått så använder de samma/liknande fjärrkontroller och är lika svåra/omöjliga att programmera.
Det kan ev. finnas någon Chrysler-verkstad i Sverige (om jag minns rätt från en tidigare forumtråd) som har kvar verktygen för att kunna programmera en beg. fjärr om du hittar det, eller som kan inaktivera startspärren i PCM:en/bilens dator (det är detta som är anledningen till varför systemet är så svårt att koppla ifrån, då det lägger en spärr i PCM:en).
Det är dock inte alls säkert att det finns någon som har dessa verktyg då det är extremt sällsynt, finns många som har fått skrota sina bilar när Rockwell-systemet slutat fungera.
Men om systemet fortfarande fungerar så kan man inaktivera startspärren själv, genom att lossa modulen medans motorn är IGÅNG (ska vara igång minst 5 min före och 5 min efter), då bryts spärren till PCM:en. Detta görs dock på egen risk och det är inte alls säkert att det fungerar, någonting kan gå fel och då står man där utan en fungerande bil, i värsta fall.
Mvh
Jag vet inte vad det är för skillnad mellan just de olika modulerna men vad jag har förstått så använder de samma/liknande fjärrkontroller och är lika svåra/omöjliga att programmera.
Det kan ev. finnas någon Chrysler-verkstad i Sverige (om jag minns rätt från en tidigare forumtråd) som har kvar verktygen för att kunna programmera en beg. fjärr om du hittar det, eller som kan inaktivera startspärren i PCM:en/bilens dator (det är detta som är anledningen till varför systemet är så svårt att koppla ifrån, då det lägger en spärr i PCM:en).
Det är dock inte alls säkert att det finns någon som har dessa verktyg då det är extremt sällsynt, finns många som har fått skrota sina bilar när Rockwell-systemet slutat fungera.
Men om systemet fortfarande fungerar så kan man inaktivera startspärren själv, genom att lossa modulen medans motorn är IGÅNG (ska vara igång minst 5 min före och 5 min efter), då bryts spärren till PCM:en. Detta görs dock på egen risk och det är inte alls säkert att det fungerar, någonting kan gå fel och då står man där utan en fungerande bil, i värsta fall.
Mvh