Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04

Nu har högertröskeln bytts efter anmärkning på besiktningen, så nu är den biten klar för i år.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04

Skönt. Inte för att jag vet allt som man ska göra för att byta tröskel men det låter rätt mätigt och rätt jobbigt.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04

För ovanlighets skull så lämnade jag in den, svetsa tunnplåt är inte min grej..
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04

Köpte en ny bil förra veckan, har alltid gillat Land Rover och dök upp en Discovery II 99'a i närheten till ok pris. Första turen blev att hämta en reservdelsbil utanför Uppsala som jag fått med på köpet av en annan bil tidigare. Suveränt bra dragbil, gick stadigt med 2,6 ton på kroken.
2017-10-21 15.38.17.jpg
Jag har kvar Transsporten som nu ska få lite ordentlig service.
Användarens profilbild
voyager2004
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 04 jul 2013, 21:41

Re: Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04

Avenger skrev:Har haft ett dåligt batteri som ställt till massvis med konstigheter, så det är bra att det blir nytt, Biltemas är ju riktigt bra dessutom, har bara haft god erfarenhet av de.

Chevrolet tar nog mellan 1 000-1 500:- kr för felkoder med Tech II, har dock hört om vissa som tagit 2 500:- kr!! :shock:

Hehe, ja nu är det kallt med skinninredning :) Stolvärmarna borde nog fungera på en 04:a, värre på en ytterligare 10-15 år äldre bil =)

Och skivorna och beläggen handlar du givetvis ifrån ebay.de? :D Handlade där nyligen och vilka bra priser jag hittade med frakten till min bil, snabb frakt dessutom :)
Vilket batteri köpte du på biltema ?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04

Tror det var från Batterilagret som jag köpte till slut. Biltema har inga batterier med sidopoler, men finns adaptrar på t.ex Mekonomen. Det är dock väldigt trångt där batteriet sitter så det får inte vara för stort och så måste polställningen vara tvärt om vad de flesta batterierna på Biltema har. En del har bytt kabelskor på kablarna till europeiska med bra resultat.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Mina Chevrolet Trans Sport, 02 och 04 + Land Rover

Sedan senast så har jag nu bytt stegmotorer i instrumentpanelen så nu fungerar de, innan dess visade de hur som helst. Vid besiktining i vintras så visade det sig dock vara en rejäl rostskada i vänster bakre hjulhus och bakre delen av tröskeln, blev dock bara bra att veta som tur var. Får kolla med verkstaden som fixade högertröskeln vad det kan tänkas kosta att göra i ordning, men det ser dyrt ut. I slutet på maj var det någon ligist som bröt sig in i bilen och stal batteriet, ingenting annat. Uppenbarligen någon som kan dessa bilar då det inte är helt lätt att få ur..

Fyllde på A/C'n så att den kom igång också, vilket verkligen har behövts detta år.

Besiktningen har gått ur på Land Rovern så nu blir det att meka lite med den. Ska byta kofångare fram och fixa "tre amigos" vilket är tre varningslampor i instrumentpanelen som man får när ABS'en lägger av. Motorhuven behöver man vara två för att kunna öppna och luftfjädringen bak lever sitt eget liv, ibland får den för sig att det ska vara Low Rover vilket är en skakande upplevelse.
Skriv svar