Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Cheva Trailblaizer -02 Problem med centrallåset/fjärr

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
pantern
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 04 sep 2012, 18:48
Ort: Sundsvall

Cheva Trailblaizer -02 Problem med centrallåset/fjärr

Hallå. Finns det någon som kan ge tips om detta så vore det helt underbart. Jag köpte en trailblaizer LTZ-02:a. nyligt Jag har nu upptäckt att om jag vill komma in i bilen på morgonen måste jag anv. nyckeln men då går larmet ! I morse när jag kom till jobbet kunde jag inte låsa heller,var tvungen att vänta till typ bättre väder. Jag har försökt att programera om i förardisplayen men vissa saker "fastnar inte ".Jag kan inte heller se om jag larmar eller larmar av.Jag blir vansinnig för det verkar som att dåligt väder / fukt påverkar larmet. Ja- jag har bytt batterier i dosan och smörjt lås. Mina grannar är inte så glada heller anar jag ! Har detta att göra med ramminnet att göra eller vad ?
Senast redigerad av Avenger den tis 04 sep 2012, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cheva Trailblaizer -02 Problem med centrallåset/fjärr

Hej o välkommen till forumet!

Fungerar centrallåset med nyckeln samt knapparna på insidan av dörren? Alltid eller oregelbundet? Är det samma sak med fjärren? Fungerar inte larm-lampan i mätarhuset alls, aldrig gjort det? Antingen är det en text som står "SECURITY" eller ett hänglås som symbol.

Kolla alla säkringar i motorrummet samt under bakre sätet, kontrollera även så att jordkabeln på bakluckan är hel (det sitter en jordkabel i skarven till bakluckan tillsammans med massa andra kablar, den har varit rapporterat att ofta gå sönder och möjligtvis slå ut centrallåset kanske..).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
pantern
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 04 sep 2012, 18:48
Ort: Sundsvall

Re: Cheva Trailblaizer -02 Problem med centrallåset/fjärr

Tack för tipsen ! Ska titta på dessa i helgen.Nyckeln fungerar på förardörren,inte alla och larmet går då.Vädret verkar påverka.Jag får inte heller något som visar att jag låser eller låser upp så jag måste stå så nära att jag kan höra om den låser /låser upp (när det går).
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Cheva Trailblaizer -02 Problem med centrallåset/fjärr

Glömde fråga innan, vad är det för inställningar du har försökt att göra i displayen? :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
pantern
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 04 sep 2012, 18:48
Ort: Sundsvall

Re: Cheva Trailblaizer -02 Problem med centrallåset/fjärr

Jag har försökt ställa om hur dörrar ska låsas,öppnas och hur larmvarningen ska vara för detta.Har provat både via spaken och via inställn.knappen på ratten.jag får inte heller någon varning/ tecken när jag låser/låser upp som tex. blinkande lampor.Inget blir förändrat.Och varför går larmet om jag anv. nyckeln för att kunna ta mig in i bilen ? Om låsning och larmet reagerar på fukt och väder då blir det jobbigt i vinter.Detta händer nämlige än så länge bara på morgnarna !
Användarens profilbild
pantern
Station Wagon
Inlägg: 9
Blev medlem: tis 04 sep 2012, 18:48
Ort: Sundsvall

Re: Cheva Trailblaizer -02 Problem med centrallåset/fjärr

Glömde beskriva att knapparna på insidan för dörrar och lås fungerar.Jag har provat ändra inställn. via kombinationsspaken och som i manualen i boken via knapparna i ratten som du kan se på förarskärmen.Ingen inställning kan ändras.Nu jag svårt att låsa och låsa upp lite nu och då.Nu är det inte bara på morgonen.Det är alltid bara förardörren som låses upp både med nyckeln och fjärrlåset,måste anv. dörrsidans knappar för att låsa upp övr. dörrar.När jag anv. nyckeln på förarsidan för att komma in i bilen går larmet och jag måste hoppa in och starta bilen då slutar larmet att gå.I övr. så visar bilen inga tecken när den låser/låser upp,varken blink eller tut.Ibland låser den upp passagerardörren vid parkering,i bland inte.Jag blir tokig på bilen ! Jag törs ju inte parkera och låsa då jag inte vet om bilen vill släppa in mig eller inte.
Skriv svar