Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kupevärme Blazer-02

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Jokers
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 29 maj 2013, 00:28

Kupevärme Blazer-02

Hej!
Har en Blazer -02 V6.
plötsligt får jag ingen värme i kupen.
Har fått ett tips om en Heater Relaybox.
Vad är det och var sitter den isf?
Någon vänlig själ som har något annat tips?
Tack på förhand!
Senast redigerad av Avenger den fre 12 maj 2017, 02:57, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Flyttade tråden till Chevrolet-kategorin / Mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kupevärme Blazer-02

Hej!

Hur uppstod felet, mitt under körning?

Blir motorn varm? Har du kollat så att även värmepaketet blir varmt i så fall? Om motorn blir varm och även värmepaketet så måste det vara värmereglaget, kanske någon vakuumslang som hoppat ur, möjligtvis i motorrummet.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
GMInfo
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 19 maj 2017, 10:49

Re: Kupevärme Blazer-02

För att besvara vad Heater Relay Box skulle kunna vara. Relät för fläktmotorn som sitter på torpeden in till värmepaketet. Alternativt kan det vara resistorn/motståndet till värmepaketet som man menar, sitter monterat på ovansidan på värmepaket.

Fungerar fläktmotorn som den ska?
Användarens profilbild
Jokers
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 29 maj 2013, 00:28

Re: Kupevärme Blazer-02

[quote="Avenger"]Hej!

Hur uppstod felet, mitt under körning?

Blir motorn varm? Har du kollat så att även värmepaketet blir varmt i så fall? Om motorn blir varm och även värmepaketet så måste det vara värmereglaget, kanske någon vakuumslang som hoppat ur, möjligtvis i motorrummet.

Hallå Avenger!
Tack för svar. Motorn blir varm och om jag följer slangarna till värmepaketet så tycker jag att de också blir varma.
Du nämner vakuumslang. Hur hittar jag den? Varifrån kommer den så att jag kan följa den?
MVH.
Användarens profilbild
Jokers
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 29 maj 2013, 00:28

Re: Kupevärme Blazer-02

Hallå Gm info!
Tack för svar!
Fläktmotorn fungerar som den ska.
Har bytt termostat och luftat efter konstens alla regler tycker jag men.... ingen värme. Motorn blir varm som den ska.
MVH
Användarens profilbild
Agentrullning
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: tis 12 mar 2013, 21:04

Re: Kupevärme Blazer-02

Det är inte ställdonet till värmereglaget som ballat ur?

Jag råkade ut för motsatsen I vintras, full värme hela tiden. Fick byta ställdonet, nu funkar det perfekt igen. (GMC Yukon)

Prova att lossa batterikabeln en halvtimma så allt nollställs, anslut igen, och ändra sakta mellan kallt och varmt (ändlägena) funkar inte det är det nog byte av ställdon som gäller.
Buick Roadmaster Sedan '92
GMC Yukon Denali '01
Camaro Z28 '99
Användarens profilbild
Jokers
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: ons 29 maj 2013, 00:28

Re: Kupevärme Blazer-02

Agentrullning skrev:Det är inte ställdonet till värmereglaget som ballat ur?

Jag råkade ut för motsatsen I vintras, full värme hela tiden. Fick byta ställdonet, nu funkar det perfekt igen. (GMC Yukon)

Prova att lossa batterikabeln en halvtimma så allt nollställs, anslut igen, och ändra sakta mellan kallt och varmt (ändlägena) funkar inte det är det nog byte av ställdon som gäller.
Hej och Tack för svar!
Ska testa det du skrev!
Mvh
Skriv svar