Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

TS -01 tempmätare, airbaglampa?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
voyager2004
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 04 jul 2013, 21:41

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Cheva79 skrev:Den lyser fortfarande.
jag har lagt märke till att den blinkar till några gånger när jag startar motorn för att sen lysa konstant, alla funktioner på ratten fungerar som de ska. Ska hitta tid denna veckan till att kolla lite kontakter.
Det borde väl sitta något som känner och reagerar vid krock, kan det vara en kontakt där som krånglar? Var sitter dom i så fall?
Hur ser kontakten ut bakom handskfacket?

Uppdatering:
Temp: enligt IR-mätning så ligger tempen högre än tempmätare och OBD-2 läsare så jag har beställt en ny tempgivare.

Secondary air: Säkringen går direkt, har beställt nytt relä och ska gå över sladdar och kontakter till relä och pumpen.
Min blinkar också först. Sen lyser den konstant. Har också haft problem med säkringen som du. Bytt säkert 10 ggr. Men nu har den lampan slocknat och säkringen är hel. Har en ts - 01

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Annons
Användarens profilbild
Cheva79
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 14 jan 2018, 21:18
Ort: Skånes fagerhult

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

voyager2004 skrev:
Cheva79 skrev:Den lyser fortfarande.
jag har lagt märke till att den blinkar till några gånger när jag startar motorn för att sen lysa konstant, alla funktioner på ratten fungerar som de ska. Ska hitta tid denna veckan till att kolla lite kontakter.
Det borde väl sitta något som känner och reagerar vid krock, kan det vara en kontakt där som krånglar? Var sitter dom i så fall?
Hur ser kontakten ut bakom handskfacket?

Uppdatering:
Temp: enligt IR-mätning så ligger tempen högre än tempmätare och OBD-2 läsare så jag har beställt en ny tempgivare.

Secondary air: Säkringen går direkt, har beställt nytt relä och ska gå över sladdar och kontakter till relä och pumpen.
Min blinkar också först. Sen lyser den konstant. Har också haft problem med säkringen som du. Bytt säkert 10 ggr. Men nu har den lampan slocknat och säkringen är hel. Har en ts - 01

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Känns lite märkligt att det helt plötsligt fungerar efter så många säkringsbyten. Hur kan det komma sig?
Användarens profilbild
voyager2004
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 04 jul 2013, 21:41

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Hade problem med batteri tidigare. Bytte det. Lampan lyste ändå . Kopplade ur batteriet en gång. Satte tillbaka . Sen lyste den inte mer. Kanske var det Fukt problem. Svårt att säga. Glad att den lampan inte lyser iallafall.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
Användarens profilbild
Cheva79
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 14 jan 2018, 21:18
Ort: Skånes fagerhult

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Verkstan hittade ingen fel kod
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Om lampan lyser så borde där finnas någon information att få ut. Fick verkstan kontakt med airbagsystemet för att överhuvudtaget läsa av koderna? Vilken typ av felkodsläsare användes?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Cheva79
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 14 jan 2018, 21:18
Ort: Skånes fagerhult

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Bra fråga om den fick kontakt, han sa att han inte såg något, han använde en foxwell, mer vet jag inte.
Men visst borde det finnas någon information.
Han tog inte betalt iaf.

Nu kom mer info om läsaren:
Foxwell NT644 Pro - Felkodsläsare CAN OBD1 OBD2 EOBD
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Den borde klara felkoderna till airbagsystemet, mysko att inget dök upp.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Cheva79
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 14 jan 2018, 21:18
Ort: Skånes fagerhult

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Avenger skrev:Den borde klara felkoderna till airbagsystemet, mysko att inget dök upp.
Kanske handhavandefel?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Ingen aning, kanske är något med läsaren eller airbagmodulen i bilen =(

Bästa är att få fram info om det gick att komma åt systemet överhuvudtaget, men att inga koder då visades?, eller om det var så att det inte gick att ansluta till airbagsystemet, varav man i så fall behöver en annan läsare.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Cheva79
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: sön 14 jan 2018, 21:18
Ort: Skånes fagerhult

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Airbaglampan har slutat lysa, jag delade på kontakterna under framsätena och rengjorde kontakytorna o kopplade ihop igen. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Gött att det löst sig. Var det något synligt kontaktfel, ärgningar?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
voyager2004
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 04 jul 2013, 21:41

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

Cheva79 skrev:Airbaglampan har slutat lysa, jag delade på kontakterna under framsätena och rengjorde kontakytorna o kopplade ihop igen. :)
Hade samma problem. Tryckte ihop mina kontakter lite. Sen tänkte jag inte mer på det. Såg sedan dagen efter att inget lyste på instrumentpanelen. Gissa om jag vart glad. [emoji3] Tack för tipset om kontakterna. [emoji106]

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Användarens profilbild
voyager2004
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: tor 04 jul 2013, 21:41

Re: TS -01 tempmätare, airbaglampa?

voyager2004 skrev:
Cheva79 skrev:Airbaglampan har slutat lysa, jag delade på kontakterna under framsätena och rengjorde kontakytorna o kopplade ihop igen. :)
Hade samma problem. Tryckte ihop mina kontakter lite. Sen tänkte jag inte mer på det. Såg sedan dagen efter att inget lyste på instrumentpanelen. Gissa om jag vart glad. [emoji3] Tack för tipset om kontakterna. [emoji106]

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
LÖST


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar