Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Avalanche med dåligt oljetryck

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
alex_avalanche
Van
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 18:37

Avalanche med dåligt oljetryck

Har en avalanche 07a med 5.3an och körde senaste tanken på etanol och här om morgonen när jag skulle starta så vägrade den starta sen startade den men dog snabbt igen och gasade man så bara hosta och hacka den innan den dog. Fyllde i några dunkar vanlig soppa så hoppade den igång men nu svajar oljetrycket och gå ner nästan på och lampan blinkade till då stängde jag av direkt vad kan det va som hänt?
Annons
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Körde min på etanol i drygt två månader i somras när 95an va så jävla dyr. Tyckte den börjad enter sig konstigt, dock inget sånt här, bytte tillbaka till 95 och slog i en flaska Triboron o sen dess tycker jag mig inte märka nåt. Möjligtvis att den kan kännas lite trött på fjärrstarten ibland.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Var det kallt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
alex_avalanche
Van
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 18:37

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Japp det va kalt när den inte ville starta.. idag bytte jag olja och filter så har det inte vart nå problem men tycker olje trycket är lite lägre vid varm motor en va det brukar
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Den har funktionen att stänga av 4 cylindrar vid lätt belastning? Jag har läst att lågt oljetryck är ett vanligt problem på de motorerna.
Användarens profilbild
alex_avalanche
Van
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 18:37

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Nu har det blivit bra igen bilen hade stått ett tag så lär vart fukt i någon kontakt lr nått
Användarens profilbild
alex_avalanche
Van
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 18:37

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Nu har det svajiga och låga oljetrycket kommit tillbaka vid varm motor efter några månader med helt normalt tryck vad kan det tänkas va
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Min är på verkstad i skrivande stund pga svajigt oljetryck och tickande när den blir varm. Kolla in Project Avalanche tråden för uppdatering kommande vecka, kanske kan ge några idéer för dig med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
alex_avalanche
Van
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 18:37

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Okej aldrig haft nått tickande ljud från min
Användarens profilbild
alex_avalanche
Van
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 19 dec 2012, 18:37

Re: Avalanche med dåligt oljetryck

Bytte oljetrycks givaren idag men det är precis samma normalt när den är kall nästan noll på tomgång när den är varm
Skriv svar