Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fördelningslåda Tahoe 2007

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Stinger
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 16 jul 2019, 23:00

Fördelningslåda Tahoe 2007

Hejsan.
Står inför faktumet att fördelningslådan i familjekryssaren sannolikt lagt ner. Tar mig fram då den är låst till 2Hi, annars möts jag bara av snabba blink om jag försöker ändra inställningarna för drivningen.

Trodde först att det var transfercase motorn som var felet. Den visade sig vara trasig, men troligen även lådan då den inte gick att växla "mekaniskt" på lyften.

Någon som vet vilken fördelningslåda som sitter i denna modell (2007 5.3L LT)?

Finns i södra Stockholmsområdet / Södermanland om någon har tips på bra verkstad då jag är total lekman gällande just detta.

/Micke
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Fördelningslåda Tahoe 2007

Danielssons på Ekerö är duktiga, http://www.danielssonsbil.se/
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Fördelningslåda Tahoe 2007

Det är väl inte direkt mycket i en fördelningslåda? Borde gå att se vad som är problemet om man öppnar den menar jag. + Lär finnas filmer på Youtube om hur man gör alla steg om man skulle vara osäker
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Stinger
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 16 jul 2019, 23:00

Re: Fördelningslåda Tahoe 2007

Tack för svaren, ska ta tag i det hela nu då helgerna är över.
Användarens profilbild
Stinger
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 16 jul 2019, 23:00

Re: Fördelningslåda Tahoe 2007

Fick ordning på det hela tillslut, och blev inte i närheten av så dyrt som jag hade befarat. Transfercase motorn var trasig, samt TCCM (transfer case control module) likaså. Den sistnämda hittade jag på en firma i USA för en bråkdel av priset som jag fick på hemmaplan. Så nu lirar allt igen :).
Skriv svar