Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Captiva-12. Problem med blinkers för speglarna

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Marbjo
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 30 nov 2020, 16:19

Captiva-12. Problem med blinkers för speglarna

Hej!
Jag har problem med blinkersen för speglarna. Ibland så fungerar båda, men för det mesta så blinkar dom med för snabb frekvens. Det märkliga är att det inte är bara en av dom som det är problem med. Skulle det vara bara den ena sidan så skulle jag gissa på dålig kabel men när det är båda sidor och bara ibland så får det mig att tro att det är ett relä som har problem. Och därför så skriver jag här för att få hjälp att lokalisera rätt relä. Det står inget på säkrings/relä lådorna om vilket relä som styr blinkersen och hoppas att någon kunnigare personer skulle kunna hjälpa mig med det.
Jag hittade på Youtube att chevrolet har något som heter "flasher unit" och det sitter normalt ovanför broms pedalen, men det är inget som jag kan hitta på Captivan.

Jag skulle vara mycket tacksam för all idéer på hur jag skall lösa detta.
/Marbjo
Annons
Användarens profilbild
Marbjo
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 30 nov 2020, 16:19

Re: Captiva-11. Problem med blinkers för speglarna

Hej igen, det skall vara Captiva 2011.
Såg på Internet idag att det möjligen kan vara Body Control Modulen BCM som styr blinkersen? Är det någon som har bytt den? Behöver man programmera den om man köper en begagnad?
Har ringt runt till olika bilfirmor idag, men dom vill givet vis inte säga så mycket annat en att lämna in bilen så skall vi felsöka.
/Marbjo
Användarens profilbild
Marbjo
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 30 nov 2020, 16:19

Re: Captiva-12. Problem med blinkers för speglarna

För info. Det är BCM'n som styr blinkersen.
Men felet ligger i dom yttre dioderna. Både höger och vänster diod har glapp. Jag tog isär hela blinkersen och när jag kopplade tillbaka bara LED slingan så fan jag problemet.
Har någon tips på var man kan köpa nya för ett bra pris och kort leveranstid? Original kostar 1830 sek på Hedin bil. På Bildelar24 så kostar dom 180sek men dom hade slut på lagret. Skulle vara tacksam om någon kunde ge förslag på firma som kan få tag På dessa. Part No: 94544843 (Vän.) / 42423289 (Hög.)
Mvh
Marbjo
Skriv svar