Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Nån som har en Pontiac G8 GT eller GXP?

GM's sportiga märke Pontiac
Användarens profilbild
yze77
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 12 aug 2012, 21:36
Ort: Älmhult

Nån som har en Pontiac G8 GT eller GXP?

Finns det nån här som har eller känner till nån som har en Pontiac G8 GT i Sverige?

Precis som Avengers fråga om Pontiac GTO, så skulle jag vilja veta "allt" om era erfarenheter av att äga en sådan i Sverige.

Tack på förhand!
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nån som har en Pontiac G8 GT eller GXP?

Jag håller med, ni som har en sådan bil, berätta mera om dem! :) Dom är ju inte så vanliga men någon besökare kanske har en? Registrera er då och ge lite synpunkter! ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Toona
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 16 feb 2014, 09:13

Re: Nån som har en Pontiac G8 GT eller GXP?

OJ,rätt gammal fråga men då jag precis upptäckte detta forum så skriver jag ändå. Jag har haft min G8 GT i en sommar nu och är väldigt nöjd med bilen. Visst finns det en del detaljer som jag kan sakna från min fullsmetade europe bil innan men på det hela så är den ett nöje att äga.
Jag har en vit så den är ju inte direkt diskret att åka omkring i. Har fått mycket uppmärksamhet med denna bil på träffar men även bara vid affärn. Riktigt kul tycker jag då jag gillar udda bilar. Den jag köpte bilen av har en till likadan fast grå och har kört den i flera år redan och är mycket nöjd med den han också.
Den är billig(förutom soppan 1,5-1,6 i stan, landsväg ca. 1,0) att äga då det mesta i service eller reservdelar kostar som till vilken bil som helst.
Ganska billigt och enkelt att plocka ca.100 hästar till om man vill.........och det vill man.
Vad jag har sett så rullar det 5 stycken i Sverige nu så det är ju ingen dussinbil direkt.
Kan man tänka sig att styra på fel sida så kan man köpa sig en Vauxhall VXR8 istället. Då får du värstingmodellen med 435 hk original och racing chassie. Kostar ungefär 180 000- 200 000 SEK i England.
Jag vill dock sitta på rätt sida och köra så därför blev det "snikmodellen"!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nån som har en Pontiac G8 GT eller GXP?

Det är riktigt snygga bilar det där, G8:an är så sjukt fin. Amerikanska bilar är något särskilt med, de har sin egen känsla, man vet ofta direkt när man sitter i en :)

Nej det finns inte många sådana modeller i Sverige, vilket är kul att du är unik då :)

Släng gärna upp ett par bilder på åket.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Toona
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 16 feb 2014, 09:13

Re: Nån som har en Pontiac G8 GT eller GXP?

Oj, tiden går ;-)
Tänker inte på att gå in lite då och då och kolla forumen.

Jag har fortfarande bilen kvar och trivs ännu.
Fast alla G8:or är byggda i Australien, inte USA. Bara så du vet ;-)
Hur lägger jag in bilder??
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nån som har en Pontiac G8 GT eller GXP?

Kul att du fortfarande har kvar bilen!

Ja precis, de baseras på Holden =)

Du kan använda bilagor för att lägga in bilder (fliken under "Skicka-knappen") eller länka från en extern uppladdningstjänst såsom forumbilder.se eller dylikt.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar