Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpråd Grand Marquis från 1992

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
JsoooN
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 13 mar 2013, 16:04

Köpråd Grand Marquis från 1992

Hej, småsugen på en Grand Marquis från 1992 som har gått runt 29000 mil, väntar på bilder osv av säljaren sen får man väl se hur det blir.

Dock så är jag helt informationsbefriad gällande usa-bilar, vet knappt något om dom, vet att jag diggar utseendet på denna bilen.

Så har då lite frågor jag raddar upp här..

1, 29000 mil, är det något problem för denna bilen? (Motor, växellåda, kaross)
2, Är det något speciellt man ska se upp med gällande dessa? (Motor, el, rost osv)
3, Vad ska jag kolla på/efter om jag bestämmer mig för att kolla på den?
4, Finns det något speciellt negativt/positivt jag bör veta?
5, Service, hur, hur ofta och vad?
6, Pris, hur mycket borde jag betala för en som är besiktad, fungerar och med fungerande ac och där bilen är i "gott skick"?

Sitter och läser lite smått nu men skulle vara jättebra om någon kunde vilja hjälpa till lite. ;)
Uppdaterar säkert med fler frågor senare..

Mvh
Jonas
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Grand Marquis från 1992

Hej Jonas,

Välkommen till forumet,

Jag har tyvärr inte själv ägt denna bilmodell eller mekat/skruvat med dem, så min erfarenhet är inte stor om man säger så.. men jag tänkte ändå skriva min åsikt =)

Vad man läst sig till så verkar det vara bra och hållbara bilar, men vid 29 tusen mil så hade jag tvekat om inte automaten är renoverad vid något tillfälle eller i alla fall ordentligt servad, det är många mil för en låda annars.

Läs gärna på edmunds.com, deras recensioner från bilägarna brukar stämma riktigt bra, här är en länk:

http://www.edmunds.com/mercury/grand-ma ... views.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Här finns också en hel del att läsa:

http://autos.msn.com/research/userrevie ... delid=1969" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag får uppfattningen om att det är en riktigt bra bil, och det borde den ju vara då den är direkt släkt med Crown Vic, b.la. den mest välkända Polisbilen någonsin :D

Jag hade nog betalat max 25 tusen beroende på skicket.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
JsoooN
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 13 mar 2013, 16:04

Re: Köpråd Grand Marquis från 1992

Tack, jo det är just lådan jag är mest orolig för... nuvarande ägaren säger att allt fungerar finfint men det vet man ju hur det är. ;)

Ska iallafall kolla på den, verkar den schysst o man kan pruta lite så blir det nog affär, väldigt sugen på en crown vic/ grand marquis.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Grand Marquis från 1992

Ja, det finns ju tyvärr inte så många ärliga säljare, det är alltid något fel och det försöker dom avfärda.

Förstår det, bilarna är ju riktigt fina och bra med utrymme, motorn håller nog i all evighet :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar