Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Windstar, vågar man köpa?

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
plll
Minivan
Inlägg: 40
Blev medlem: lör 05 mar 2011, 18:14
Ort: Gbg

Windstar, vågar man köpa?

Kanske köper en Windstar idag Söndag, -97:a och tio tusen :-, skinn mm.
Bara hört skit om denna modell, är det "säkert" att köpa den eller får jag bara problem?
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Windstar, vågar man köpa?

Hej,

Vill börja med att säga att jag inte har ägt en sådan här bil, vi tänkte köpa en för kanske 8 år sedan men det blev en Voyager då, men jag kommer ihåg lite punkter man bör ha i åtanke:

Toppackningen är väl lite rykte om att den kan gå sönder, även dörrsensorerna. Det sitter en kamkedja i bilen så man behöver inte oroa sig för att byta kamrem. Motorn är väldigt stark vad jag kommer ihåg, accar väldigt bra om det är 3,8 litern :roll:

Update! Jag läste runt lite på google nu och det verkar som om 3,8 litern och automatlådan till den motorn är skit, denna kombinationen verkar givet att den ska gå sönder :(

Jag får uppfattningen (efter att ha läst lite) att 3,0 litern är bästa valet om man ska köpa en Windstar :| ?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fordsweden
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 18 nov 2011, 18:41
Ort: Ystad

Re: Windstar, vågar man köpa?

Nu är jag väl lite sent ute med svar! men satsa hellre på en Windstar från 2000. Helt ok med en 3.0 och det är inte så mycket problem med dom, jag är själv inne på min tredje och är mycket nöjd :mrgreen:

Hör gärna av er om ni kör fast med skruvandet eller har frågor om just årsmodellen!

Idagsläget kan man göra en bra affär på Windstar från -00, mellan 16-18000 spänn för en som har gått 15-18.000 mil. Kolla bara som vanligt att servicebok är väl ifylld ;)
Användarens profilbild
wigge
SUV
Inlägg: 155
Blev medlem: lör 27 okt 2012, 13:51

Re: Windstar, vågar man köpa?

vad ska man kolla på en windstar ?
hur är den att dra husvagn med håller den ?
bör man skaffa extra kylning till lådan ?

mvh/Peter
Användarens profilbild
bilfan
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: mån 18 mar 2013, 17:15

Re: Windstar, vågar man köpa?

Jag tycker absolut att man ska våga köpa! Det kan ju bara bära eller brista liksom. Hur ligger det till, jag menar hur länge har du tänkt på detta?
Senast redigerad av Avenger den tor 21 mar 2013, 12:01, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Spam borttagen!!
Skriv svar