Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Styling av mätartavlor Grand Voyager -99

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
bnkt
Van

Styling av mätartavlor Grand Voyager -99

Jag undrar om någon vet hur man separerar den genomskinliga plasten över instrumenten från resten av huset. Den är väl limmad, men går det få bort den hel överhuvudtaget? Jag tänkte att lite kolfiberimitation runt mätarna vore häftigt... 8-)
Fick iden i helgen när jag fixade instrumenbelysningen och tanken vill inte släppa taget om hjärnan..... :idea:
Ja just. Bilen är en grand voyager-99.
Senast redigerad av Avenger den mån 03 sep 2012, 14:11, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Styling av mätartavlor Grand Voyager -99

Tjena!

Det går att separera plasten, finns en del som bytt till vita mätartavlor på årsmodell 96-00, jag kommer dock inte ihåg om det var den genomskinliga plasten eller skruvarna på mätarhuset man separerar (tror det är skruvarna och sedan får man kanske skära med ett rakblad/värma, våran hade också lite inlägg tidigare men detta lossnade så då var vi tvugna att plocka dän det.

Men tror inte det finns några färdiga dekaler i kolfiber, då får det nog bli egen tillverkning typ :P Scanna in mätarhuset efter du lossat plasten och mätarna och designa i Photoshop eller liknande, men det går ju också att skriva ut egna klistermärken om du köper sådant papper och om du har en någorlunda bra skrivare =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar