Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

körriktningsvisare Voyager -05

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
josefak
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 02 aug 2012, 18:53

körriktningsvisare Voyager -05

På min Chrysler GV går inte körriktningsvisaren tillbaka till mittläget, dvs den fortsätter att blinka tills man för tillbaka den med handen. Jag har tittat in i den och den verkar sliten fast den varit i trafik sedan -05.

Nu undrar jag 1: är det normalt? 2: går det göra något åt det förutom att köpa en reservdel för dyra pengar?

mvh
Senast redigerad av Avenger den lör 08 sep 2012, 12:36, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: körriktningsvisare

Hej!

Har aldrig hört någon annan med liknande problem, men visst kan det hända tråkigt nog =(

Ser du om det är kontaktspolen eller spaken som verkar vara sliten på den lilla "plastkuggen" ?

En beg. spak behöver inte vara så hemskt dyr beroende på om du har Cruise Control eller inte ? Kolla med bildelsbasen samt på ebay:

http://www.ebay.com/itm/01-07-DODGE-CAR ... d7&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

mm..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: körriktningsvisare

Detta uppstår fortare om man tex kör i rondell och håller kvar spaken medans man blinkar. Man hör och känner hur spaken vill tillbaka men tvingas vara kvar.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
josefak
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: tor 02 aug 2012, 18:53

Re: körriktningsvisare

Tack för svaren!

Min spak har inte cruisecontrol (det sitter på ratten) och ingen spole tror jag. Det verkar bara vara plastdelarna som är slitna. Först trodde jag att den var satt ur funktion pga bilen var handikapp-anpassad, men som sagt den verkar bara sliten.

mvh
Skriv svar