Ja då börjar det ju bli riktigt trevligt väder ute så man kan skruva
.
Det har ju varit stiltje med skruvandet, den sega vintern har ju inte velat släppa och när sedan våren kom så har det varit så mycket annat att stå i.
När man bytte till sommardäck upptäckte man vad dåliga vintervägar här i Stockholm har slitigt på bilen
Har fått ett klonkande i framvagnen under vintern, men har inte haft någon större lust att undersöka detta närmre med all snö och slask som varit, men kom då till skott vid hjulbytet.
Då konstaterades det att båda spindellederna och en styrled glappade, suck, bilen har inte ens rullat 6000 mil
.
Tur att det finns billiga delar att köpa i USA
Fick hem grejerna på en vecka och bytte i helgen som va, fast bara ena sidans länkarm och styrleden.
Det var nog den värsta länkarm jag nånsin bytt (har väl bytt en ca 7 st genom åren på olika bilar av olika ålder). Hittade inte min brytgaffel för spindelleden och detta gjorde det hela lite mer komplicerat.
Den satt som bara den i spindeln, och bända med koben utan att slinta och kanske förstöra andra saker var inte det lättaste, men med en stor portion tålamod och en hel del av demontering av andra saker fick jag loss den
Inte ens Vojjens länkarm var så envis och krånglig när den byttes.
Nu är dock klonkandet borta men den andra länkarmen skall oxå bytas då den glappar lite i spindeln, men först när jag hittat eller skaffat en ny brytgaffel
När jag beställde delarna så blev jag sugen på lite mera så nån vecka senare beställdes en sån här:
Den kom till Malmö igår och är förhoppningsvis uppe hos mig på Måndag
Sen ska det på antingen toningsspray eller toningsfilm på dimljusen för att få ett enhetligt utseende i fronten
Funderar på om man skall köpa ett par bakljus från USA och spraytona dessa , e ju ganska enkelt att byta inför besiktning
.