Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

El modul i bagaget ford probe.

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
VeritaZ
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 28 sep 2012, 09:28
Ort: 33132

El modul i bagaget ford probe.

Hej har köpt mej en ford probe GT 2,2T.
Rivit lite i den för renovering osv och hittade då en El modul i bagaget som ej var inkopplad bifogar 2 bilder och undrar om någon kan tala om vad det är??

[bilder]http://imageshack.us/a/img841/5753/bild1oo.jpg[/bilder]

Uploaded with ImageShack.us

[bilder]http://imageshack.us/a/img15/306/bild2hvh.jpg[/bilder]

Uploaded with ImageShack.us


Tack på förhand mvh Rickard
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: El modul i bagaget ford probe.

Tjena Rickard,

Jag ska kolla i servicemanualen vad det kan vara =) Antar att den bara låg löst i bagaget, tror inte den hör hemma där bakom..?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: El modul i bagaget ford probe.

Jag skrev fel, såg att det stod Bosch nu, då är det aftermarket.

Det är ett vibrationslarm som man ofta har placerat i skuffen (då behöver man inte meka in det under något säte eller annat krångligt) =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
VeritaZ
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 28 sep 2012, 09:28
Ort: 33132

Re: El modul i bagaget ford probe.

Njae den satt fast monterad bakom reservdäcket, vart orolig att det var något viktigt då jag inte kunnat provköra bilen till fullo än. Tusen tack för svar, har letat mej galen efter vad det skulle kunna vara=)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: El modul i bagaget ford probe.

:P

Plocka ur all gammal el/larm ur bilen så känns det bättre med ett original el-system som du själv kan modifiera om önskas =)

Ska bilen renoveras? Vad för roligt ska hittas på med den? :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
VeritaZ
Minivan
Inlägg: 14
Blev medlem: fre 28 sep 2012, 09:28
Ort: 33132

Re: El modul i bagaget ford probe.

Det är redan gjort, har installerat ett http://www.vikinglarm.se/billarm/1-vags ... g/c2/p246/ i den.

För övrigt så är det rost lagning dock inte så farligt hade någon skärmkant o lite under, har satt igen nyckel hål på dörr sidor o planen är även o skaffa lambo gångjärn men vi får se hur det blir med det..

Den ska först o främst fräschas upp, när ja köpte den var tanken bara att fixa ljuset som inte fungerade, servon och även bältesmotorerna fungerade inte.
Efter det ville ja bara tuta o köra men ack så fel det ballade ut o blev mer.

Håller på o formar främre stötfångare, lack ska göras på bilen så fort jag är nöjd o klar med ombygnaden av stötfångaren.(även detta första gången jag gör något så stort.) Rutor ska tonas bytt blinkers fram till saabs vita tonade. Ev kommer vita stripes men är lite rädd det ska bli för mycket. Sen är det ju det vanlig med ljud o smådetaljer osv, detta är som sagt mitt första riktiga projekt o just nu exprimenterar jag bara o ser vart det leder.

Har snappat upp idén från "keller" på fordclubsweden o håller på att göra ett instrumenhus i mittkonsollen fram för turbo mätare ect. (Vet att det redan finns men är som sakt ett projekt för att utveckla mej själv, alla börjar någonstans. xD)

Sen låter detta kanske lite löjligt men har byggt ett eget nyckelfritt system för tändning med kod o lcd display där jag programerat en microprocessor till diverse relä för tändning start motor ect i bilen som jag sedan monterar i mittkonsol o som ersätter nyckel på bilen. (överkurs kanske men va fan... :P)

Jag gör mycket av detta för projektets skull o för att utvecklas själv, är som sagt mitt första projekt så vi får se hur det blir:P
Användarens profilbild
etanol
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 24 jan 2012, 17:52
Ort: Tierp
Kontakt:

Re: El modul i bagaget ford probe.

Jo ideér och intressen ska man ju ha och för egen del är man kanske lite väl "insöad" på etanol och motorer som det största egna intresset,,, :D

Detta larm har jag med bara positivt med installerat i flertalet bilar ett klart prisvärt larm och som med fungerar även efter flertalet år...
http://www.etanolexperten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: El modul i bagaget ford probe.

Låter som ett nice projekt :P Lägg gärna upp en projekttråd med bilder och annat skoj! :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar