Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Oljestickan AV på 300c.

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
chrysler300c
Station Wagon

Oljestickan AV på 300c.

Skulle kolla oljan på Chryslern. En 300c ska kanske tilläggas.
När jag drog upp oljestickan så fick jag bara öglan i handen (gul plast), resterande del sitter kvar i röret.
Frågan är nu: Hur får jag upp resterande del av stickan? En ny sticka borde ju kunna ordnas på märkesverkstad, vågar man köra bilen? Vet ju inte riktigt hur hårt stickan sitter i röret heller. Tacksam för all hjälp som ges.

Hans
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Oljestickan AV på 300c.

Hej,

Ett magnetverktyg borde göra susen :)

[bilder]http://biltema.se/ProductImages/19/large/19-239_l.jpg[/bilder]

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-o ... tyg-19239/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu vet jag inte vilken motor du har, men det ska inte vara någon fara, den mäter i oljetråget, drar nog lite tjuvluft dock =)

Själv är jag nojig och hade inte kört bilen utan sticka :oops:

Vad har du för motor? ..tänkte på om du vill beställa ifrån ebay.com eller ebay.se, men nackdelen där är lev.tiden, antar att du vill ha tag i en sticka ganska fort.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
chrysler300c
Station Wagon

Tack för ditt svar. Det är 3,5 V6!
Tror inte magneten hjälper då plastdelen under ringen sitter kvar. Vilket gör att jag inte tror det gör något om jag kör heller då 0-ringarna borde sitta kvar. Förhoppningsvis har verkstaden någon hemma. Läste på lite amerikanska bloggar och det var tydligen inte ovanligt att de gick sönder. De hade borrat ett litet hål (inte helt igenom) satt en skruv och lirkat upp den med en tång. Så det är väl det som ska testas antar jag.

Frågan är ju varför den görs i plast?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Aha, ..ja då går det ju inte med en magnetsticka :) ..samt så är det nog inga problem att köra, då kanske man till och med skulle beställa en sticka ifrån ebay (om det är svindyrt i Sverige, har hört skräckhistorier om att det kan kostar 600-700:- :shock: ).

Om du har ett oljebyte på G så kanske man kan dra ut sticka genom oljetråget om man lossar det, fast givetvis mer omständigt.

Beroende på hur det ser ut så kanske även superlim av typen trögflytande fungerar?

Man kanske kan fråga vad dom här ska ha i frakt:

http://www.ebay.com/itm/DODGE-CHARGER-M ... a2&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
Användarens profilbild
chrysler300c
Station Wagon

Hoppas den inte satt sig för hårt i röret bara. Ev. får man ju värma lite på röret så det expanderar.
Man får ju verkligen inte hoppas att det kostar mer än någon hundring. Fast man vet fan aldrig.
600 ger jag aldrig. Finns det ingen svensk sida tro?

Jag ringer imorgon och kollar, hör av mig om hur det går :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag blir inte förvånad om priset är så dyrt, men å andra sidan kan det likväl vara 100-150:- kr också :) Vi får hoppas på det senare alternativet! De andra hundralapparna behöver man alltid till annat =D

Om det är för dyrt hos aukt. återförsäljaren så kan du kolla med bildelsbasen (ringa eller mejla något företag som har bilarna som hela demonteringsobjekt, OBS, tror endast att det passar ifrån 3.5:an och inte 2.7 eller HEMI ..)

Osbyskroten kan också vara ett alternativ, kanske lite dyra ibland men verkar trevliga =)

Bild
Skriv svar