Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Ordentliga golvmattor till din bil

Övriga diskussioner
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Weatherteth har till din bil.
Tappade bort länken, men googla på sebring floor liners så ska du nog hitta det med:-)
Dom hade från årsmodell 95

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Avenger: Här är en länk
http://www.ozmadgroup.com/index.php?con ... oor-liners" onclick="window.open(this.href);return false;

Finns nog mycket mer att hitta:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

Tackar! :mrgreen:

Jag snöade in mig på ebay alltför mycket där, glömde ju helt av att det finns ju andra sidor än dom :oops:

Hittade en tilll bagaget, 600:- utan frakt, då är den "custom" med höga kanter på sidorna :) helt klart värt det, ser ju även fräschare ut än tyget som är där bak nu =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Bara kul att kunna hjälpa till

Man fastnar lätt med eBay:-)

Jag gillar att söka.
Brukar hitta det jag letar efter vad det kan vara men ibland tar det några timmar

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

:)

Nu har det även blivit körning med pellets i bilen, tar max 13 säckar i skuffen och baksätet och då kommer det ännu mer till användning med en matta i bagaget, pelletssäckarna är ju alltid lite smutsiga med spån osv. :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Ordentliga golvmattor till din bil

Ja då behövs det.
Låter som du kommer ha användning av mattor

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Ordentliga golvmattor till din bil

Ett tips till er som har bilar där det inte finns formanpassade mattor eller om man vill hålla nere på kostnaderna, då finns det riktigt bra mattor på Biltema (och många andra liknande varuhus).

Denna räfflade matta på 150 x 120 cm passar de flesta bagaget där man klippet den efter önskad form. Smidigast är att rycka ur sin originalmatta och lägga över och markera med en märkpenna, sedan använder man en helt vanlig sax (stor modell) och klipper ur formen.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... tta-39083/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den räfflade mattan är inte bästa valet om man verkligen använder bagaget ofta med att köra skräp, trädgårdsavfall osv., då är det bättre med denna mattan som har "spår" där ev. vatten samlas upp:

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb ... tta-39076/" onclick="window.open(this.href);return false;

Inte lika snygg beroende på hur man får klippa formen, men ett helt klart bra val enligt mig =) ..någon tiokrona dyrare än den räfflade mattan.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar