Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hej alla.. Köpt en RAM 1500 -2012!

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

Hej alla.. Köpt en RAM 1500 -2012!

Här är en boråsare som just bytt från en jänkare (hummer) till dodge ram 1500 laramie 2012.. har inte fått leveransen än... så ha lite tålamod tills jag hittar och lär mig hitta fRAM :-P här på sidan..

hoppas på er allas tankar och ideer .. god fortsättning föresten :-) ..

/boråsaren
Senast redigerad av Avenger den sön 06 jan 2013, 20:06, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik =)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Hej alla..

Grattis till bilköpet (bytet från en jänkare till en annan!) :) Då är man trogen USA-bilar!

Är säker på att du kommer bli helnöjd! Crew- eller Quad Cab? :P Några planer på modifiering eller bara avnjuta bilen som den är i sin perfektion? =)

God fortsättning detsamma! :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

Avenger skrev:Grattis till bilköpet (bytet från en jänkare till en annan!) :) Då är man trogen USA-bilar!

Är säker på att du kommer bli helnöjd! Crew- eller Quad Cab? :P Några planer på modifiering eller bara avnjuta bilen som den är i sin perfektion? =)

God fortsättning detsamma! :)

det är crew cab.. vill ha personflyttningsmöjligheterna kvar.. :_)

har aldrig vart inne på pickis innan ... men blev nyfiken på dodgen.. så hoppas det är en bra bil även i vinterlandet sverige :-)

det blir originalbil.. tänkte hålla mig på vägen.haha... en bättre vinterbil än hummern kommer jag nog aldrig att ha.. men men..för sent att ångra sig :-)
:shock:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Den kommer bli perfekt! :) Beställde du den ifrån USA? :P

Crew Cab är riktigt stora, väl tilltaget baksäte med ett benutrymme som är bättre än alla Volvomodeller, så där kommer det få plats 5 vuxna utan några som helst bekymmer. Den kommer rulla som en personbil, tyst och behagligt i kupén! ;)

Du får se till att fota bilen när den är på plats, man blir ju grymt nyfiken på en sådan pärla! :D

Bild
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

Avenger skrev:Den kommer bli perfekt! :) Beställde du den ifrån USA? :P

Crew Cab är riktigt stora, väl tilltaget baksäte med ett benutrymme som är bättre än alla Volvomodeller, så där kommer det få plats 5 vuxna utan några som helst bekymmer. Den kommer rulla som en personbil, tyst och behagligt i kupén! ;)

Du får se till att fota bilen när den är på plats, man blir ju grymt nyfiken på en sådan pärla! :D

skratt man bugar .. men oj.. fota? fick välja vilken färg jag ville, så länge jag valde svart :-)

fick ok för hummern, och rejäl prispress på ramen pga snart inkomna 2013 ... så valde enkelheten att handla via handlare..här i trakterna.. vill inte marknadsföra ngn säljare/företag innan jag vet hur de skött sig.. men kan säga att det inte är boråshandlaren :-P

risken är att den är "görsketen" när man är hemma och fotar.. .spec när man inte bor vid fina asfaltsvägar, utan grusväg haha..

men klart kärran kommer på bild om det önskas.. :-)

får väl lura på om det blir dubbdäck till nästa år .. den är ändå, hmm för använda sig av diplomati 'undertung i rö..ehh aktern?' :-P ..

som sagt.. jag kommer väl vara salig.. hoppas smekmånaden med bilen varar länge :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bra färgval, ser mäktigt ut på en RAM! :)

Ja, nu är det läge att handla -12 årsmodeller, roligt att priserna var rätta, även vid inbyte :P

Precis, nu blir bilarna skitiga fort som bara den, glad är man när bilen rullar ut ur hallen, men när man kommer hem så är det svårt att se vad som är vad under smutsen :lol: ..tvättade bilen häromdagen och nu är den lika skitig igen.. =(

Aa dubbdäck kanske är bra till nästa år, kylan håller i sig lite mer i Boråstrakten än mot längre nedåt landet, så det är ju inte fel =) ..tur dock att RAM 1500 har så bra utrustning och fördelningslåda med antisladdsystem, kommer nog hållas bra på vägen ska du se, även med allrounddäck.

Kanske blir så att du sover över i nya bilen när den kommer!?? :mrgreen: ..hade det varit sommar så??

Bild
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

återkommer imorgon... sängen hägrar .. tack för välkomnandet ..trevligt att snacka.. på återseende :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Detsamma detsamma! :)

Ja, nu börjar det bli läggdags, klockar sticker snabbt iväg =(

..men från den ljusa sidan, en dag närmare tills du får din Dodge RAM levererad! :D

Bild
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

God morgon !

Ja det är ju några saker som gjort jag fastnat för ramen.. Då man har krav..

Måste vara lika tyst i kupén som hummern... Och det är inga problem som det verkar...

Utrustningsnivån är första anledningen ... Fronten .. Gillar! Smarta lösningar... Känns som jänkarna verkligen tänkt till ... Sen spiralfjädring är ngt jag inte har ngt emot denna gången :)

Det 'sämsta' man kan göra är att byta upp sig första gången... Gör man det en gång så försatt inte tappa sjuka pengar måste man sälja i tid .. Men hoppas denna kärran är så bra att jag inte vill byta :p

En fråga..

Har det diskuterats som du vet om gn träff för oss som bor nära varandra ? Kul att få ansikte på varandra som man pratat med länge ? (Räknar inte in mig där haha)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

God Morgon! (eller kanske lite sent dagen, men visst var det ju Nyår igår? ;) )

Det är nog ännu bättre kupéljud än Hummern kanske?! :) ..beroende på vilken modell du hade av Hummer, H1, H2, H3? =)

Ja, det är otroligt bra med utrustning i dessa Dodge RAM, ingen Pickis kommer upp i samma lyx, Nissan, Toyota, VW kommer inte i närheten även om man lägger på alla tillval :D

Precis, det är spiralfjädring på dessa Pickuper! :) Bättre känsla och köregenskaper men fortfarande starka som oxar :mrgreen:

Tror inte du kommer vilja byta.. mot annat än en ny RAM när tiden är kommen =)

Ingen träff har diskuteras här ännu, lite mer medlemmar på forumet och det kanske kan bli av :P

Bild
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

haha antingen är du en slipad affärsman som kan sälja snö till grönland, och sand till sahara... eller ärlig i din åsikt haha

alla bilar har ju sina bra och dåliga sidor..

efter otaliga timmar på nätet och sökt på laramie 2012 .. ,(lovar de är många!) så vill jag påstå jag sett och läst flesta av matnyttiga filmer, tidningstester etc.. och de anser det är en bra bil.. så där är jag trygg :-)

utrustningsnivån, ja där har ingen större chans.. har jämför med alla de stora konkurrenterna i klassen.. men nja.. forden kändes plastig som fan (smaksak, no offense fordguys).. toyotan var mer traktor.. , ingen känsla för den.. var som sitta i en högt växlad traktor.. nissan.. nä inte min smak..

nu vill jag få hem kärran!

jag hade h3.. :-) helt underbart.. en bil ska vara tyst från vägljud.. vi har alla olika möjligheter, intressen, och prioriteringar..

men ord nu när kollegorna vet jag bytt bil är

"monster"
"hummern var udda.. men detta ? va i helvete blir de nästa gång?

och jag skiter i allt.. köper inte bil för andra ska bry sig :-P

jag ska ta kort direkt och lägga ut.. kan ram laramie vara snygg i början av januari med saltstänk och skiten efter kört på grusvägar? .-) kommer ligga bra i tävlingen sketnast bil vinner :-)

får se snart (hoppas jag)
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Kastar mig in med ett sent välkommen till forumet jag med,
och grattis till ett fränt monster. :)

En sån bil gör sig nog bra i alla sina bilder oavsett ren eller Dirty. ;)

Jag kan snart tävla emot dig med min GMC som inte har tvättats ännu sen
en tripp med bilbyte genom skitiga skogsvägar. :oops:

Får lägga extra omsorg när man väl får en lucka och möjlighet att tvätta istället. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

bättre sent än aldrig eller hur? :-)

så har en vecka gått utan leverans.. nåja.. vardagen är ju över oss igen... sverige börjar alltmer starta

Med en sådan GMC så kommer du vara en ärad tvåa, i tävlingen sketnast bil vinner..

din vagn hör hemma på vägar som gör den rättvisa..

tyckte mig läsa i hastigheten att du var från Linde..

var en ram till salu i storå vill jag minnas hos hugo ericsson bil.. nästgårds.. hinner du få in trean innan du är i macken i guldsmedsgyttan.. och sen är det ju bromssträckan kvar till storå.. -.P

jo jag kan de häradena rätt ok ...:-)
Användarens profilbild
Räcket
Hedersmedlem

Hehe, absolut. :)

Det tar nog tid för de flesta att komma igång efter jul å nyår.

Är faktiskt sugen på att ta ett rejält gyttjebad med bilen bara för att. :P
Man måste ju visa att man vågar använda bilen oxå. :D

Nackdelen med min är ju att den eg. inte klarar av sin tänkta terräng...
Den har ju inte valbar Hög/Låg-växel. :(
Men den gör sig riktigt bra på isiga vägar och hala skogsstigar iaf. :D

Jupp, det stämmer ju riktigt bra. :)

Det är iaf närmare till Storå än till hyttan,
de kommer i annan ordning än du beskrev. ;)

I Borås har man vart ett par gånger som DJ. :P
Även vart å minglat på Rix FM Festivalen för ett gäng år sen,
var även fotograf/filmare samt DJ då med. :D
Bild
Tack till:
AvengerUSABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
:)
Användarens profilbild
grabb1
Minivan

du och admin visar väl att detta är ett jävla bra forum med trevligt folk :-P

bilar ska användas.. men klart.. man har lugnat ner sig på äldre dagar.. mer mån om bilen .. sen att hummern fått bada i båtsjösättning etc är givet.. är en bil byggd för ett visst syfte...så ska den fan i mig klara det med :-P

just valbar hög/låg gillar jag.. och även att diffa.. ok, när använder man det ? ärligt.. men när man behöver det är det värt att ha det ... hävdar jag med dåres envishet :-)

nu lite fm fika..innan jag hoppas att ngn svarat :-)
Skriv svar