Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Startmotorn drar ej runt Voyager 3,3 -00

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Elegancej
SUV

Startmotorn drar ej runt Voyager 3,3 -00

Hej
Tidigare i vintras så när jag startade bilen så lät det som batteriet höll på att säcka i hop så startmotorn kom väldigt segt och på typ andra varvet så hade den snurr så att bilen startade. Hämtade ett nytt batteri och satte i med bättre resultat men inte lika bra snurr som förr men det har funkat, nu i kväll när vi skulle åka och handla efter man kommit hem från jobbet så händer ingenting all instrumentbelysning och lampor lyser med full kraft fläkten går o.s.v. men det händer inget med startmotorn tror knappt det klickar någonstans. Så alla vänliga själar var börjar jag leta? är det startmotorn? eller sitter det något startrelä någonstans.

// Janne
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Startmotorn drar ej runt Voyager 3,3 -00

Hej!

Skifta de relän i boxen i motorrummet (dem som har samma spec.) för att uteslåta det.

Lossa sedan jordkabeln och pluspolen till startmotorn och kontrollera skicket, går att göra utan att hissa upp bilen, men lite trångt är det, men det går! Se till så att det finns bra kontakt.

Försöker inte startmotorn köra någonting? Det kanske är ett helt separat fel i sådana fall?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Elegancej
SUV

Då var startmotorn bytt den som jag befarar är trasig skjuter fram drevet utan att det snurrar när man koppla ström via ett batteri direkt. så nu hämtade jag en statmotor på skroten och plockade dit så nu återstår bara att plocka tillbaka de sista skruvarna och provköra sen. Det måste bara fungera nu när man legat på backen i solen i dag tur det inte var -10 grader kallt och snöstorm som det brukar när det pajar utan att man kan ta sig någonstans.

// Janne
Användarens profilbild
Elegancej
SUV

Nu brummar det igen när man vrider på startnyckeln, fan jag blev glad igen. Tack Avenger för att du gav mig hopp att titta när du skrev att det gick utan att lyfta upp bilen men det var trångt.

// Janne :P
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Härligt att den är i rullning igen! :)

Vi har skruvat på en del startmotorer och det går byta dem utan att hissa upp bilen, men det är knepigare på 96-00, t ex. så går det lite smidigare med 91-95, men fortfarande lite bökigt.

Ja, idag har det varit sol och runt 0-gradigt, iaf här :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar