Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Sommarfälgar med däck redan nu??!!

Övriga diskussioner
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Sommarfälgar med däck redan nu??!!

Är grymt sugen att slänga på sommarfälgarna på Sebringen redan idag eller till helgen, Klart.se visar plusgrader varje dag :D ..dessutom kör jag enbart i stan dagstid, använder en annan bil med friktionsdäck när man ger sig ut på landsväg eller motorväg =) ..så det borde vara OK att skifta så snabbt? Det är ju mars månad nu!

Rekommenderas INTE om man kör kvällstid eller motorväg, det kan snabbt slå om till blixthalka, men kör ni som mig enbart på 50 vägar i samhället när det visar 6-7 plusgrader så är det ju OK ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sommarfälgar med däck redan nu??!!

Det blev inga fälgar monterade idag, men jag har iaf förberett mig väl, köpt en ny verkstadsdomkraft (äntligen!!), så nu blir det att skifta hjul till helgen eller nästa vecka :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Sommarfälgar med däck redan nu??!!

Sugen att byta ser jag:-).

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Sommarfälgar med däck redan nu??!!

Japp! :D ..plockade fram fälgarna 5 meter närmare verkstadsgolvet på verkstaden idag, så går det lite fortare när dom väl ska bytas :lol: Det tråkiga är väl att Sebringen bara kommer vara påställd i 1-1,5 månad till, sedan ställs den in i garaget och ut åker Dodgen :) ..den har redan sommarhjulen på :D

Ska bli 10 plusgrader här nästa vecka, så jäkla härligt!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Sommarfälgar med däck redan nu??!!

Oj sån värma:-) gu så gott

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar