350 tbi dålig tomgång
350 tbi dålig tomgång
hej. har en gmc pickis med 350 tbi -88.
denna går dåligt (låter som tjockt) på tomgång...
har bytit en del tex: tempgivare, tomgångsventil och spridare som jag vet fungerade på den förra bilen
detta fenomen är endast vid tomgång.... när man kör bilen går den hur bra som helst
tacksam för svar
denna går dåligt (låter som tjockt) på tomgång...
har bytit en del tex: tempgivare, tomgångsventil och spridare som jag vet fungerade på den förra bilen
detta fenomen är endast vid tomgång.... när man kör bilen går den hur bra som helst
tacksam för svar
Annons
Re: 350 tbi dålig tomgång
Har du letat efter vacuum-läckor?
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Har den bra avgasvärden på tomgången, när besiktigade du senast?
- tekniknissen1
- SUV
Kolla EGR ventilen . Dels så den stänger helt och även så den läcker i membranet.
Det lättaste är att plugga den då den är bara till bekymmer. Och har ingen funktion för driften av motor utan bara avgasreglement hittepå
Det lättaste är att plugga den då den är bara till bekymmer. Och har ingen funktion för driften av motor utan bara avgasreglement hittepå
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Plugga igen?!? Vad säger besiktningen om dettekniknissen1 skrev:Kolla EGR ventilen . Dels så den stänger helt och även så den läcker i membranet.
Borde inte märkas på den årsmodellen när det gäller avgasvärdena, besiktningen har ingen aning om det är pluggat, inget som dom kollar. Bra metod för att utesluta fel, man kan dock köra med det permanent.
Ok....hur pluggar man den.... vart gör man av vacumslangen till tbiAvenger skrev:Borde inte märkas på den årsmodellen när det gäller avgasvärdena, besiktningen har ingen aning om det är pluggat, inget som dom kollar. Bra metod för att utesluta fel, man kan dock köra med det permanent.
Vet inte hur det ser ut på den bilmodellen, men på min så kunde jag bara lägga en heltäckande packning mot insuget istället för den packning som har en hål där avgaserna kunder återcirkulera. Använd t ex. packningsmaterial ifrån Biltema eller ta ifrån ett mjölkpaket om du avser att endast utesluta fel 
Dvs. låt det vara som original men blockera med en heltäckande packning.
Ok. TackarAvenger skrev:Vet inte hur det ser ut på den bilmodellen, men på min så kunde jag bara lägga en heltäckande packning mot insuget istället för den packning som har en hål där avgaserna kunder återcirkulera. Använd t ex. packningsmaterial ifrån Biltema eller ta ifrån ett mjölkpaket om du avser att endast utesluta fel
Hallå där.... vågade inte skruva loss egr:en pga dåliga pinbultar....demoeye skrev:Ok. TackarAvenger skrev:Vet inte hur det ser ut på den bilmodellen, men på min så kunde jag bara lägga en heltäckande packning mot insuget istället för den packning som har en hål där avgaserna kunder återcirkulera. Använd t ex. packningsmaterial ifrån Biltema eller ta ifrån ett mjölkpaket om du avser att endast utesluta fel
Sopa till den med hammaren... då börja bilen att fungera. ..
Tack för hjälpen
- tekniknissen1
- SUV
Alla sätt är bra utom dom dåliga !! Du hittade ett bra sätt 
Det är alltid den sista hästkraften som får motorn att rasa !!
Tror dock att den är på väg att ge upp, kan även ha varit motorn som gick igång i ventilen, då håller det inte länge.