Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Min chrysler voyager 2,4 -98 startar inte!

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Min chrysler voyager 2,4 -98 startar inte!

Hej,

Ursäkta sent svar..,, har ni bränsletrycksmätare? Som passar utan modifikation?

Nu har jag inte all info framför mig men jag tror inte det ska komma bensin ur den porten, tror enbart att det går att mäta trycket där varav bensinen är bakom själva "tryckplattan" eller hur man ska beskriva det..

En sammanfattning på 2.4 litern:

*Reläet är kollat och det fungerar
*Bränslepumpen fungerar (hur vet ni detta? dvs. hur har ni kommit fram till att den fungerar?)

Ni kan ju heller inte få bilen till en verkstad pga. omständigheterna så om ni provar att få ur all bensin ur tanken och systemet så kan ni ju fortsätta med att kolla silen/filtret som sitter ingående till pumpen, även kolla bränslefiltret och bränsletrycksregulatorn, men den kan bli svår att "felsöka", kanske testa att koppla förbi den och se om det fungerar? (meddela om ni behöver illustration på vart regulatorn sitter, eller ni kanske redan har börjat riva? :P)

Trycket ska vara 48 PSI med regulatorn och 120 PSI utan.

PS, hur uppstod felet?

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Tobbegto
Minivan
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 05 jun 2011, 20:14

Re: Min chrysler voyager 2,4 -98 startar inte!

Hej

Nu är det bara jag Susann som är uppe! men han hade en mätare men ingen koppling som passade. Han trodde att det skulle komma bensin när han tryckte in nippeln eller vad det kallas.
Pumpen tror han funkar han har legat under bilen o lyssnat när jag satt på tändningen :lol: (vred).
Det har inte hänt någonting med bilen den starta inte bara igår! Batteriet har laddat ur ett par ggr det är det enda. Vi har fått nedslag på ett bromsrör så tanken måste bort ändå i morrn,men det känns ju onödigt att byts det om den inte går igång. Vi har kört bilen väldigt lite precis köpt den.

Den har i och för sig krånglat ett par ggr o inte startat men då har den varit helt död puttrat lite bara första försöket o sen efter ca en timme startat o gått bra!!

Susann
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Min chrysler voyager 2,4 -98 startar inte!

Återkom gärna imorgon ifall ni skruvar ned tanken och kollar pumpen (silen) och filtret etc.. :P

PS; jag tror som sagt inte att det ska komma bensin ur testporten, men jag kan ha fel :oops: ska kolla för säkerhets skull och återkomma med lite tips imorgon, har nämligen ingen 2.4 själv utan en 3.8 men ska höra mig för lite..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tobbegto
Minivan
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 05 jun 2011, 20:14

Re: Min chrysler voyager 2,4 -98 startar inte!

Tack det var snällt!!!!!!!
Användarens profilbild
Tobbegto
Minivan
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 05 jun 2011, 20:14

Re: Min chrysler voyager 2,4 -98 startar inte!

Hejsan

idag pratade jag med en chryslermeck han sa att jag skulle kolla ett bensinfilter som sitter underbilen
mellan tanken o alla rör.
Men det kan vi inte hitta nåt!vet du nåt om det? Har du möjligtvis en bild på hur det ser ut under bilen vad det nu heter spräng nåt :roll: ??

Ha en VARM dag Susann
Användarens profilbild
Tobbegto
Minivan
Inlägg: 20
Blev medlem: sön 05 jun 2011, 20:14

Re: Min chrysler voyager 2,4 -98 startar inte!

Hej igen!!

NUUUU FUNKAR BILEN :D :D :lol:

Tobbe hittade felet stopp i filtret! som han blåste rent med tryckluft så nu får vi hoppas det går bra, den startar iallafall! Tycker du vi ska byta filtret i tanken ändå? eftersom vi ändå ska ta ner tanken när vi byter bromsrör?

"du ska ha stort tack för alla tips"

Susann o Tobbe
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Min chrysler voyager 2,4 -98 startar inte!

Ursäkta sent svar :( Varit borta idag..

Härligt!! :P Var det filtret/silen under tanken eller det preliminära filtret ovanför tanken?

Om det var det utbytbara filtet i "papp" så bör ni byta det, finns nog på Mekonomen, Meca etc. som köper in via Hansen Racing :P Annars finns risk för att "den går ojämnt" om det fastnat lite smått med smuts :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar