Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kompressor + spolarvätskesprutare bak fungerar ej (TS -01)

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV

Kompressor + spolarvätskesprutare bak fungerar ej (TS -01)

Som rubriken lyder. Kompressorn låter men det kommer ingen luft. Spolarvätskesprutaren till bakrutan låter, men det kommer ingen spolarvästska.
Går detta att fixa på något relativt enkelt sätt eller är det bara gilla läget? :)

Annars är tekoppen alldeles nytvättad och jättefin och jag :heart: min bil anyway! :D
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Kompressor + spolarvätskesprutare bak fungerar ej (TS -0

Menar du att kompressorn låter men det kommer ingen luft när du försöker pumpa ett däck (exempelvis)? :)

Förmodligen är munstycket igensatt till bakrutan, prova plocka fram en nål och rör om lite =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV

Avenger skrev:Menar du att kompressorn låter men det kommer ingen luft när du försöker pumpa ett däck (exempelvis)? :)
Precis så jag menar. Vi tänkte pumpa barnens cykelhjul. Gick inte!
Avenger skrev: Förmodligen är munstycket igensatt till bakrutan, prova plocka fram en nål och rör om lite =)
Tack! Ska prova efter lunch! :)
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Det är inte så ovanligt med ruttna slangar till kompressorn. Paketet sitter under ramen bakom vänster bakhjul, sitter med en M6 eller M8 bult och sedan vrider man den 90 grader och lyfter ner. Inte heller behöver man upp på lyft för det, räcker med att ställa sig på gräsmattan och krypa under där bak så kommer man åt bra.

Sedan kan du se om själva kompressorn klarar av att pumpa och i så fall bör det räcka med att byta slangarna. Går att använda standard tryckluftslang.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Jag har aldrig använt bakrutespolningen, så nu när jag var ute med bilen så var jag tvungen att prova. Den fungerade, men jag fick trycka ett tag för det var nog helt tomt i slangen.

Användarens profilbild
Tekoppen
SUV

sverker skrev:Jag har aldrig använt bakrutespolningen, så nu när jag var ute med bilen så var jag tvungen att prova. Den fungerade, men jag fick trycka ett tag för det var nog helt tomt i slangen.

:)
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV

sverker skrev:Jag har aldrig använt bakrutespolningen, så nu när jag var ute med bilen så var jag tvungen att prova. Den fungerade, men jag fick trycka ett tag för det var nog helt tomt i slangen.

Haha! Var tvungen att gå ut och testa och så lätt var det problemet löst! :D Tack! :heart:
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Kul att höra! Tidigare ägare verkar heller aldrig ha använt spolningen, kanske inte behövs på Trans Sport, rutan blir aldrig skitig?! :D

Bild
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV

Avenger skrev:Kul att höra! Tidigare ägare verkar heller aldrig ha använt spolningen, kanske inte behövs på Trans Sport, rutan blir aldrig skitig?! :D
Alltså nu vet inte jag var tidigare ägare bor någonstans eller var han/hon (vägrar använda h*n, *=e) har kört bilen någonstans men jag bor på en GRUSVÄG som ibland leker LERVÄG och ibland även SANDVÄG och vid riktigt torra tillfällen även DAMMVÄG. :lol:
Dessutom är det så mycket pollen som flyger runt i luften just nu så båda våra bilar som jag tvättade idag var ju alldeles gulprickiga efter en kvart. :x

Det blir ju inte lika skitigt på TSen som på Volvosarna, men nog behövs det göras rent ibland! :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:)

Har använt spolningen på Voyagern nårra gånger, men ofta kan man skippa det då man tar det i samband med regnet, hehe :lol:

Ja, nu är det mycket pollen i luften, blir skitigt direkt känn det som :( ..tur att det räcker att spola av ed vattenslang =)

Bild
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV

Avenger skrev::)

Har använt spolningen på Voyagern nårra gånger, men ofta kan man skippa det då man tar det i samband med regnet, hehe :lol:

Ja, nu är det mycket pollen i luften, blir skitigt direkt känn det som :( ..tur att det räcker att spola av ed vattenslang =)
Jag bor i skärgården, det regnar inte så ofta här! :D
Skriv svar