Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Larm Voyager 3,3 -95

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Elegancej
SUV
Inlägg: 157
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 17:21
Ort: Snavlunda

Larm Voyager 3,3 -95

Hej
Min voyager -95 har varit stående sedan i augusti 2012 då jag tog min nyare 00 i bruk, under en period så var -95:an utan batteri och när det sattes tillbaka så har larmet blivit aktiverat och ingen av mina larmdosor vill fungera (larmdosan är den grå med 2 knappar på) vad kan man göra för att stänga av larmet och startspärren så den går att köra. Hittar ingen dokumentation om larmet med ev. pinkod m.m. vet att det fanns med från början men har väl blivit bortstädad vid något tillfälle.

// Janne
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Larm Voyager 3,3 -95

Hej Janne!

Har du möjlighet att lägga upp en bild på nyckeln? :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Elegancej
SUV
Inlägg: 157
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 17:21
Ort: Snavlunda

Re: Larm Voyager 3,3 -95

Hej Avenger
Här kommer bild på original nyckeln, hoppas att du har något matnyttigt att komma med.

// Janne
Bilagor
nyckel.jpg
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Larm Voyager 3,3 -95

Ursäkta, skrev lite fel, menade fjärrdosan.. men det är den på bilden också eller? Fast ett tomt skal? =)

Ser jag fel eller står det DEFA på den? Eftermarknads larm?

I sådana fall är det enkelt om du vill koppla bort allt sådan, lokalisera allt som monterats i efterhand (dom har säkert bara skarvat på befintliga kablar som du kan klippa och tejpa ihop). Följ kablarna under ratten då dom troligtvis går till tändlåset, försök att se var den bryter tändningen och skarva ihop dom kablarna igen, sen följer du de andra kablarna till larmmodulen och vidare till centrallås med mera..

Om du önskar ett nytt larm igen så kan man hitta bra grejer på Internet, man kan ju ta det lite enklare och endast montera startspärr och skaksensor om man inte vill koppla på alla dörrar igen (samt huv och baklucka).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Elegancej
SUV
Inlägg: 157
Blev medlem: tis 15 mar 2011, 17:21
Ort: Snavlunda

Re: Larm Voyager 3,3 -95

Jo det är ett Defa larm som har fungerat klockrent till för kanske ett par år sedan då började dosan krångla så vid något tillfälle blev det nästan lite panik innan man lyckades låsa upp och larma av sedan dess så har det bara använts nyckel men sedan i vintras/ våras så blev det något konstigt när batteriet sattes tillbaka och larmet aktiverades igen. Var brukar man sätta huvudenheten till dessa larm så man vet vart man ska skruva isär eländet, men man börjar tydligen under rattstången då och tändningslåset om jag fattade rätt.

// Janne
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Larm Voyager 3,3 -95

Det bör vara ganska synligt med de eftermonterade sladdarna, dom skiljer sig nog en del ifrån original =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar