Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Finns det kända fel man ska se upp med på en Cadillac STS?

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Conny
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 21 jun 2013, 15:48

Finns det kända fel man ska se upp med på en Cadillac STS?

Finns det kända fel man ska se upp med på en Cadillac STS?
Jag funderar på att köpa en Cadillac STS v6 4wd -06 & ha som vardagsbil.
Jag har läst nåt om glapp i framvagn, rostiga skivor bak & kamkedjan på vissa modeller.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Finns det kända fel man ska se upp med på en Cadillac ST

Har själv ingen erfarenhet av STS av den årsmodellen, läs lite recensioner, Edmunds.com och KBB.com är bra källor:

http://www.edmunds.com/cadillac/sts/200 ... 43667&sub=" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.kbb.com/cadillac/sts/2006-cadillac-sts/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verkar vara en bra bil utan vanliga fel på drivlinan (som enligt mig är det tråkigaste felen).

Glappande bussningar, spindelleder osv. är inget som hade hindrat mig, allting sådant går att hitta billigt i USA och frakten är inte dyr :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Conny
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 21 jun 2013, 15:48

Re: Finns det kända fel man ska se upp med på en Cadillac ST

Om man läser på kbb.com så finns det några med stora problem både mekaniskt & elektriskt, men det kan ju finnas måndagsexemplar även där. I det stora hela är de flesta nöjda.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Finns det kända fel man ska se upp med på en Cadillac ST

Det finns alltid problem med bilar av alla märken och modeller, sånt får man ta :( ..men jag tror inte det finns någon "röd tråd" över vanliga fel på t ex. drivlinan, och oftast är det så att det framkommer fler negativa recensioner än positiva på Internet, många som vill klaga när dom fått betala dyra reparationer.

Ta alltid en CARFAX-rapport om du går så långt att du kanske köper en STS, då får du historiken ifrån USA och kan se om bilen varit med om någon olycka, miltalen stämmer, mm.., många bilar har ju även varit offer för översvämningarna i USA de senaste åren, sådant finns också med i rapporten från CARFAX.se
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar