Behöver tips! få bort oljud från dörrsidorna 300m
Behöver tips! få bort oljud från dörrsidorna 300m
köpte nya 6.5or till framdörrarna, för jag trodde att dom som satt i var spräckta. men nu efter jag monterat dom nya 6.5orna GAS Alpha. så låter det för jävligt i dörrsidorna. det är inte plåten som låter utan det är all plast som sitter på dörren som vibrerar och för ett jävla liv. skit störande så nu har jag vart tvungen och fadea ljudet så jag har 90% ljud bak! vad e bästa sätt å få bort skallrande ljudet??
Annons
Re: Behöver tips! få bort oljud från dörrsidorna 300m
Hej!
Hur har du fäst de nya högtalarna? Har du en bild? Antar att det inte fungerade med originalfästena? Ligger dom emot dörrpanelen?
Hur har du fäst de nya högtalarna? Har du en bild? Antar att det inte fungerade med originalfästena? Ligger dom emot dörrpanelen?
Är dom fästa rakt emot metallen? Prova att lägga t ex. vulktejp runtom där dom möter metallen
..det sitter det original.
jag montera högtalarna där orginalet satt, men fick för borra nya hål å så. dom sitter ju inte fast i någon metall utan det är ju utformat i plasten i dörrsidan där högtalarna sitter och dom ligger inte emot någon metall heller. vad jag kan höra så är det själva dörrsidan (interiören) som vibrera av basen från högtalaren. har känt och dragit åt alla skruvar som sitter i dörrsidan. har lagt skumgummi bakom högtalaren för å dämpa men det har inte hjälpt. vad jag tror att jag blir tvungen till är att plocka bort hela dörrsidan och förstärka styva upp plasten och sen typ vulktejp eller dylikt mellan interiören och plåten så det inte ligger och vibrera/slår mot varandra.
kom gärna med andra förslag eller tips.
verkar som att chrysler har snålat som bara den med interiören på 300m. mycket plast som ligger och gnessar och knakar. det är lite Alfa romeo fenomen, dom har lagt all tid och energi på design och motor kvalité och sen när tid och budget börjar sina så slänger dom ihop nått snabbt och billigt som ser dyrt och lyxigt ut.
kom gärna med andra förslag eller tips.
verkar som att chrysler har snålat som bara den med interiören på 300m. mycket plast som ligger och gnessar och knakar. det är lite Alfa romeo fenomen, dom har lagt all tid och energi på design och motor kvalité och sen när tid och budget börjar sina så slänger dom ihop nått snabbt och billigt som ser dyrt och lyxigt ut.