Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Låst i parkeringsläge

GM's sportiga märke Pontiac
Användarens profilbild
wepe
Van
Inlägg: 70
Blev medlem: lör 22 jan 2011, 21:51

Låst i parkeringsläge

Pontiacen står låst i parkeringsläge :? Misstänker det är något elektriskt. Någon som vet :roll:
Annons
Användarens profilbild
wepe
Van
Inlägg: 70
Blev medlem: lör 22 jan 2011, 21:51

Re: Låst i parkeringsläge

Det har fixat sig. Var plaststaget inne i växelföraren som hade böjt sig. Förstärkte upp den med en hylsa
över. Så nu funkar det igen :)
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Låst i parkeringsläge

Fint gjort:-)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
wepe
Van
Inlägg: 70
Blev medlem: lör 22 jan 2011, 21:51

Re: Låst i parkeringsläge

Blev lite snopen, hade kört ut bilen så den stod ivägen för att få ut en annan bil. Var ju rätt lätt att ta bort
växelspaken, när man visste hur. Satt en låsring på framsidan som man kunde plocka bort med en mejsel. Det såg jag inte då spaken var låst i parkeringsläge längst fram. Så det fick bli att lyfta konsollen så högt jag kunde så det gick att trycka ner spärren för hand. Sedan var det ju smidigt att jobba fritt, när man såg det hela utan massa grejer ivägen. Trodde att det var elektroniska spärren som gör att man måste bromsa för att lägga i driven som krånglade. Men så inte i detta fall. Alltid får man lära sig något nytt.

wepe
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Låst i parkeringsläge

Ja precis:-)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar