Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

tuffare avgas ljud "3.5l"

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Daniel83
Minivan

tuffare avgas ljud "3.5l"

funderade lite på hur man kan göra för att få tuffare avgasljud ekonomiskt, utan att behöva bygga om hela systemet. ev byta ut någon av dämparna.
nu så tycker jag att 300m:n låter fjantigt lite, man måste typ huka sig ner mot slutrören för att höra mullret. men det får ju inte låta som någon volvoraggare med japsdämpare.

är ute efter det sköna mullret på tomgång å lite mer race ljud vid gaspådrag

någon som har tips på vilka/vilken dämpare man kan ersätta?

ps.
ska beställa lite delar till chryslern nu i veckan så tänkte ta allt på samma gång.
Annons
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Re: tuffare avgas ljud "3.5l"

Daniel83 skrev:funderade lite på hur man kan göra för att få tuffare avgasljud ekonomiskt, utan att behöva bygga om hela systemet. ev byta ut någon av dämparna.
nu så tycker jag att 300m:n låter fjantigt lite, man måste typ huka sig ner mot slutrören för att höra mullret. men det får ju inte låta som någon volvoraggare med japsdämpare.

är ute efter det sköna mullret på tomgång å lite mer race ljud vid gaspådrag

någon som har tips på vilka/vilken dämpare man kan ersätta?

ps.
ska beställa lite delar till chryslern nu i veckan så tänkte ta allt på samma gång.
Efter min små experiment så har jag svaret att ja, du kan få riktigt gott muller i maskinen, MEN till bekostnad av bottendrag och låg förbrukning.

Bilen blir orkeslös på låga varv och effekt tjänar du inte förrän vid 4500-6000rpm. Och där kör man ju knappast med en sån här bil.

Det verkar som, hur tråkigt det än är, att orginalsystemet faktiskt ger BÄST prestanda OCH lägst förbrukning på dessa maskiner. :(

Möjligen att ett så kallat "true dual system" på 2.25" per rör, skulle kunna göra någon positiv skillnad.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Sitter ju tre stycken ljuddämpare efter de bägge katalysatorerna, ersätt en utav dem med rakt rör så håller det sig original med flödet men ljudet borde ju bli lite bättre =) ?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV

När jag var yngre så höll jag mycket på med detta, men det slutade alltid med att det lät för mycket eller som en rallybil. Hur kul är det!
Skall man göra något så gäller det att byta och mixtra hela vägen i från grenrör.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Skriv svar