Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpte en Sebring idag.

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Köpte en Sebring idag.

Ja, den är kanonbra tycker jag också, särskilt de som sitter i hatthyllan :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

Nog ska en amerikansk bil ha en liten regskylt? Min bil har europastandard där bak med ett stort fack och stor ny skylt som bilhandlaren satt dit tror jag för den verkar vara helt ny. Där fram sitter dock en liten vilket jag tycker är coolt! Den är dock bucklig och ful. Fick mejla Transportstyrelsen och bifogade en bild på bilens front och fick till svar att en liten skylt skickas. :) Annars går det ju inte längre att beställa små skyltar till bilar som från början har stor skylt.
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

Lovade bilder. Det enda slitaget är väl på förarstolen men så blir det ju med läder.
Bilagor
20130724_172708.jpg
20130719_111639.jpg
20130719_111639.jpg (126.4 KiB) Visad 4999 gånger
20130724_172446.jpg
20130724_172511.jpg
20130721_162533.jpg
20130720_210813.jpg
20130719_112952.jpg
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Fantastiskt fint skick på bilen! :) Fina bilder!

Men lämna in bilen/förarstolen på "rekond", så kan man fortfarande förstärka och återställa skinnet.

Ja, USA-skyltar ska det sitta på bilen! Man kan faktiskt få dem även om man har EU-skyltar från början, man får bara dra till med någon historia så att det godkänns, jag vet precis vad man ska skriva om man vill ha en där bak också ;)

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

Jag känner inte igen mig själv. :) Körde min 5 000 kr Volvo 460 till/från jobbet idag och när jag kom hem såg jag att regnet hade fört med sig att blad, små kvistar och annat från träden fallit ner på min Chrysler. Vattenslangen och avspolning var det första jag gjorde... :)

PS: genen "att städa" har jag inte.. trodde jag! :)
Användarens profilbild
Tobbe
SUV

Jag blir faktiskt sugen på en Sebring. Tyvärr har den får litet lastutrymme...

Men hela bilens front gör det grymt förfulande med regskylt fram!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bosse99 skrev:Jag känner inte igen mig själv. :) Körde min 5 000 kr Volvo 460 till/från jobbet idag och när jag kom hem såg jag att regnet hade fört med sig att blad, små kvistar och annat från träden fallit ner på min Chrysler. Vattenslangen och avspolning var det första jag gjorde... :)

PS: genen "att städa" har jag inte.. trodde jag! :)
Hehe :lol: Där ser man vad en Chrysler kan göra med folk, ta en till en helt ny nivå! :D

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

Tobbe skrev:Jag blir faktiskt sugen på en Sebring. Tyvärr har den får litet lastutrymme...

Håller med! Undrar hur länge jag skulle kunnat köra utan? Kan jag ha den nya lilla i handsfacket och visa den för polisen i en kontroll? :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tobbe skrev:Jag blir faktiskt sugen på en Sebring. Tyvärr har den får litet lastutrymme...

Lastutrymmet är faktiskt kanonbra i skuffen, går även att fälla fram ryggstöden där bak helt och hållet :) Jag har fått in en 3-sits soffa och kör till soptippen kan jag säga :D ..men då fick jag demolera soffan en aning först.. =)

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bosse: Kör utan skylt där fram ända tills du får en varning, dom kan inte säga något om du hävdar att fastsättningen var dålig (den föll av eller lossade nästintill) och du är på väg att montera den på nytt :) Detta går ju givetvis bara göra EN gång då det registreras =)

Bild
Användarens profilbild
Tobbe
SUV

Avenger skrev:
Lastutrymmet är faktiskt kanonbra i skuffen, går även att fälla fram ryggstöden där bak helt och hållet :) Jag har fått in en 3-sits soffa och kör till soptippen kan jag säga :D ..men då fick jag demolera soffan en aning först.. =)
Säg att du tejpade igen bakluckan också-- :mrgreen: Jag hade en granne som var ett riktigt ärkepuko, när han flyttade härifrån för flera år sedan så hade han lånat någon skåpbil, ränult eller nåt sånt, han hade lastat in så mycket i den att han inte kunde stänga de två bakdörrarna, så han tejpade igen dem med packtejp... Det finns folk till allt!

Nåja skulle jag köpa en Sebring så blir det nog mest för finåkning när man inte behöver köra grejer. Behöver kunna få in lite verktygslådor och trappstege i alla fall. Men det kanske går...
Användarens profilbild
Bosse99
SUV

Avenger skrev:Hehe :lol: Där ser man vad en Chrysler kan göra med folk, ta en till en helt ny nivå! :D
Jag har haft många bilar genom åren, båda en del nya småbilar och många begagnade bilar men denna är speciell dels för det utmärkta skicket den är i, ingen dussinbil i Sverige precis, det låga priset jag betalade eftersom det var ett bror-kompis-med-bilhandlaren-pris och detta faktumet att den är amerikansk och det känns på något vis när jag sitter i bilen. Den har all utrustning och den första begagnade bilen jag haft där faktiskt allt fungerar inkl. klimatanläggningen. Har dessutom aldrig haft en bil med en 6-cylindrig motor och jag bara njuter av vridmomentet. I 160 växlar den ner till 3:an och drar rätt duktigt till 182 där sista växeln trillar i mjukt och skönt. Nä jag är ingen fartdåre men jag måste ju kolla vad bilen går för... ;)
Användarens profilbild
avitone
SUV

Själv går jag bytabiltankar jag har tröttnat en del på bilen, vilket jag alltid gör efter ett halvår. Men denna har jag haft i 5år. Jag vill ha mindre, snålare billigare bil.
Få se vad som händer.
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Tobbe skrev:
Avenger skrev:
Säg att du tejpade igen bakluckan också-- :mrgreen: Jag hade en granne som var ett riktigt ärkepuko, när han flyttade härifrån för flera år sedan så hade han lånat någon skåpbil, ränult eller nåt sånt, han hade lastat in så mycket i den att han inte kunde stänga de två bakdörrarna, så han tejpade igen dem med packtejp... Det finns folk till allt!

Nåja skulle jag köpa en Sebring så blir det nog mest för finåkning när man inte behöver köra grejer. Behöver kunna få in lite verktygslådor och trappstege i alla fall. Men det kanske går...
Hehe, nejdå, jag brukar köra med luckan öppen =) Har dessutom nya gasdämpare till bakluckan :D

Haha, packtejp går ju inte ha, man får dra snören eller spännband ju :D

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Bosse99 skrev:
Avenger skrev:Hehe :lol: Där ser man vad en Chrysler kan göra med folk, ta en till en helt ny nivå! :D
Jag har haft många bilar genom åren, båda en del nya småbilar och många begagnade bilar men denna är speciell dels för det utmärkta skicket den är i, ingen dussinbil i Sverige precis, det låga priset jag betalade eftersom det var ett bror-kompis-med-bilhandlaren-pris och detta faktumet att den är amerikansk och det känns på något vis när jag sitter i bilen. Den har all utrustning och den första begagnade bilen jag haft där faktiskt allt fungerar inkl. klimatanläggningen. Har dessutom aldrig haft en bil med en 6-cylindrig motor och jag bara njuter av vridmomentet. I 160 växlar den ner till 3:an och drar rätt duktigt till 182 där sista växeln trillar i mjukt och skönt. Nä jag är ingen fartdåre men jag måste ju kolla vad bilen går för... ;)
Det är en väldigt fin bil! :) Helt klart!

Bild
Skriv svar