Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpt en kinesisk scooter

Övriga diskussioner
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Köpt en kinesisk scooter

Hej!

Fordon är kul och nu har jag ett till i form av en 150cc scooter. Kinesiska fordon är som det är och lite småpillande är det men det är inga problem tycker jag själv. Detta är en rätt så brandad scooter från 2007 med 226 mil på mätaren som jag bytte till mig och lämnade en Eu-moped från 2011 med 28 mil på mätaren i byte.

Scootern toppar 85 och accelererar bra!
20130803_131445.jpg
20130803_131249.jpg
20130803_131100.jpg
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpt en kinesisk scooter

Kul! :) Det är smidigt att ta sig fram på en sådan, även roligt att ta en sväng när man känner för det :) Har själv köpt en ATV 300cc nyligen som jag bygger om till en lite mer tålig maskin :D

Blir det något projekt av hojen? Kanske lite nya dekaler som transformerar den till en USA-flagga? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpt en kinesisk scooter

Avenger skrev:Blir det något projekt av hojen? Kanske lite nya dekaler som transformerar den till en USA-flagga? =)
Projekt vet jag inte. Jag ska först få ordning på den och få den igenom besiktningen. Jag har ju tid med sånt nu när jag från och med nu har 4 veckors semester. :) På vägen hem från jobbet nu ikväll med min Toyota MR2:a tändes check engine-lampan så det ska också kollas upp. Sen får jag väl tvätta Chryslern också... ;)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpt en kinesisk scooter

Då blir det 100% fordon under semestern? :) Släng gärna upp lite bilder på Toyotan också! :D

Ska själv få igenom ATV:n på besiktningen, men lite att göra är det på den med =D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Köpt en kinesisk scooter

Min lille gröne sportbil som jag initialt hade fruktansvärda och kostsamma problem med men nu fungerar den. Dock med check engine-lampan som tändes idag men jag tror utan att ha kollat upp det att det bara är en lambdasond som behöver bytas. https://www.facebook.com/media/set/?set ... d004e058ac" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpt en kinesisk scooter

Fin bil!! :) Hade varit kul att åka en sådan under sommaren! =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Sv: Köpt en kinesisk scooter

Det var som jag trodde. En lambdasond behöver bytas. Biltema hade universal och den verkar fungera.

Sent from my Samsung Galaxy Note.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpt en kinesisk scooter

Gött att det verkar ha löst sig med den lilla sportbilen :)

Använde du lödning och krympslangar när du skarvade kablarna till sonden? :) Dom kan vara riktigt känsliga för fukt som ändrar värdena.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Sv: Köpt en kinesisk scooter

Det var små smala skarvkontakter eller vad det nu heter på den nya sonden. Jag bara klämde ihop och virade in allt i eltejp. Sonderna sitter i grenröret ovanifrån så de utsätts inte för smuts. Tror nog att det ska fungera även under lång tid.

Sent from my Samsung Galaxy Note.
Skriv svar