Hej! Har en Dodge Ram Hemi 5,7. 2012. Tyvärr odiffad bakaxel!. Går ej att burna med bägge hjulen. Mycket genant och otrevligt.. Har hittad en bakaxel på en skrot på nätet, samma årsmodell till 4wd. Någon som vet om denna är diffad alternativt elstyrt. I så fall passar denna på 2wd utan ombyggnader. ev installera en knapp till diffbromsen? Mycket tacksam för svar eller tips om andra lösningar..
Jens.
Diffad bakaxel. RAM 2012 2wd.
- regularcab2012
- Station Wagon
Annons
Re: Diffad bakaxel. RAM 2012 2wd.
Du menar att du har vanlig diffad, eller hur tänker du med odiffad? =)
Finns ju limited slip axel, det är väl den man ska ha isf.
Vad har du för trim level, SLT?, flaklängd? Kan du se vad som står på diffen nu, ta en bild?
Finns ju limited slip axel, det är väl den man ska ha isf.
Vad har du för trim level, SLT?, flaklängd? Kan du se vad som står på diffen nu, ta en bild?
Sätt in en diffbroms.regularcab2012 skrev:Hej! Har en Dodge Ram Hemi 5,7. 2012. Tyvärr odiffad bakaxel!. Går ej att burna med bägge hjulen. Mycket genant och otrevligt.. Har hittad en bakaxel på en skrot på nätet, samma årsmodell till 4wd. Någon som vet om denna är diffad alternativt elstyrt. I så fall passar denna på 2wd utan ombyggnader. ev installera en knapp till diffbromsen? Mycket tacksam för svar eller tips om andra lösningar..
Jens.
finns på summit racing denna är till en 2012:a
http://www.summitracing.com/dom/search/ ... =Ascending" onclick="window.open(this.href);return false;
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
- regularcab2012
- Station Wagon
Tack för tipset om diffbromsen, limited slip! Mycket bra! Kan nog bli en sån från Summit Racing! Mycket bra forum.Tack mina mopar.vänner!
Bra tips Swedde, kom inte ens på mina tankar, blir billigare och förhoppningsvis smidigare 
Inga problem grabben men om du inte är duktig på bakaxlar å sånt lämna bort det blir inte så dyrt.regularcab2012 skrev:Tack för tipset om diffbromsen, limited slip! Mycket bra! Kan nog bli en sån från Summit Racing! Mycket bra forum.Tack mina mopar.vänner!
Nog ska du se att du får fart på bakhjulen
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld