Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Service

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Service

Oljor och vätskor handlar jag lite överallt, blir ofta lokalt då jag vill slippa fraktkostnader på detta, men dyr och fin motorolja finns billig på ebay.de fastän det tillkommer frakt, exempelvis Castrol som i Sverige kostar över 700:- för 5 liter hittade jag för 350:- med frakt (cirka). Ibland kan det även bli Biltema för min del =)

Börja annars med att göra "basic" servicen själv såsom motorolja och filter samt luftfilter, sedan kan du bestämma om du vill gå vidare med det andra, t ex. bakaxeln som andra steg då den är mer åtkomlig än de andra.. Glöm inte stiften nu heller =)

8 000:- kändes lite sådär, jag hade nog fått en chock så hjärtat börjat så oregelbundet :lol:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Davjo
Minivan

Avenger skrev:Oljor och vätskor handlar jag lite överallt, blir ofta lokalt då jag vill slippa fraktkostnader på detta, men dyr och fin motorolja finns billig på ebay.de fastän det tillkommer frakt, exempelvis Castrol som i Sverige kostar över 700:- för 5 liter hittade jag för 350:- med frakt (cirka). Ibland kan det även bli Biltema för min del =)

Börja annars med att göra "basic" servicen själv såsom motorolja och filter samt luftfilter, sedan kan du bestämma om du vill gå vidare med det andra, t ex. bakaxeln som andra steg då den är mer åtkomlig än de andra.. Glöm inte stiften nu heller =)

8 000:- kändes lite sådär, jag hade nog fått en chock så hjärtat börjat så oregelbundet :lol:
Ja det har du rätt i. Kan byta motorolja sen nästa gång själv och det enklare :)

Mmm känns ju klart svinnigt, men samtidigt vet jag hur dyrt det blir om man inte gör det i längden. Räknade jag på det om jag skulle köpa allt från tex samma firma så hamnade alla saker jag tänkt byta runt 4-5k. Jag räknade in lite verktyg, sån rullande liggvagn och annat jag inte redan har m.m. Timpengen är väl närmare 1000kr på verkstaden här nere ivarjefall. Så summan av det hela är att jag ser det som att jag betalar ca 3-4k för servicen. För materialet måste jag ändå handla. Så ser jag på saken hehe =)

Jag trodde det skulle hamna på 10k faktiskt... :D
Blazer ZR2 1998 and it rocks!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Fast det är ju alltid kul att investera i verktyg och utrustning, sådant har man för livet sen, nästintill =)

Borde gå att hitta det lite billigare om man söker runt på alla sajter, ebay.de har nog alltid inkl. oljorna :D Man får leta ett tag men det är det värt. Jag själv är så snål att jag sparar gärna en hundring om det så gäller :lol: ..eller njae, 150:- får det vara för att jag ska orka vänta på lev.tiden =)

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Jag köpte från http://www.mapodo.de" onclick="window.open(this.href);return false; senaste gången, fungerade klockrent och snabbare än att jag skulle få tid att åka till Mekonomen.
Användarens profilbild
Davjo
Minivan

Ja verktyg är alltid kul att införskaffa :D

Jo det stämmer man ska ju vara ekonimisk.

En annan firma ringde idag och den ligger här i byn så jag slipper köra in till stan och krångla med skjuts.
Dom var 500kr billigare så 7500:-. Håller med om att jag hade nog kunnat hittat nån som var ännu billigare. Ner till 5000:- går absolut inte här där jag bor. Men för mig är det viktigt det är en firma som jobbar mycket med amerikanare. Samt plus i kanten att den låg här så jag kan gå hem :lol:
Blazer ZR2 1998 and it rocks!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja precis, riktigt kul att utöka arsenalen :D

Det var skönt med en verkstad i närheten, så slipper man fråga dem om skjuts, hehe.

Bild
Skriv svar