Köpråd Dodge RAM 2014 Sport
Re: Köp råd!! Dodge RAM 2014 Sport
Nej juste, det går inte att spela upp filmer där fram, beror nog mycket på lagarna i USA, men det ska gå att bygga till med DVD/Blu-ray i baksätet som är original UConnect tror jag 
Annons
- Tholgersson
- Van
Ser nu att denna uppdateringen inte kommit ännu, vet inte varför då systemet sitter i de flesta nya Dodge, Chrysle, Jeep och RAM som är Premium
Får hoppas att det kommer en uppgradering till enheten, det handlar ju enbart om mjukvaran för hårdvaran finns där för att spela videos 
- Tholgersson
- Van
Ok! Så det är bara en uppdatering som behövs.
Annars går det säkert med en iPad.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Annars går det säkert med en iPad.
Ja, om det kommer någon i framtiden, läste ett par nyheter från Allpar att det skulle komma kanske, hoppas det 
- Tholgersson
- Van
Det är ju inte så viktigt. Det finns ju nästan allt i den. Hoppas inte bensin räkningen knäcker mig!!!
Det får vi inte hoppas! Tur att V8:orna inte är som för 10-15 år sedan i alla fall, då hade det INTE fungerat kan jag säga, knappt med en V6..
- Tholgersson
- Van
Hade en cheva van -90 när jag åkte roadracing i slutet av 90-talet. Så knäckte inte den mig så ska det väl gå bättre nu!!
- Elmotorservice Ystad
- Minivan
Fick min nya Ram 1500 sport för 1månad sedan cirka. Körde tidigare Navara V6. Den nya Ram:en känns verkligen som en mycket modernare bil även om jag varit skapligt nöjd med Nissan bilarna(har haft några stycken och har fortfarande kvar 2st). Förbrukningen kan man få nästan hur hög som helst men som tur är så anser jag inte att bilen inbjuder till ngn kickdown-körning. Man liksom flyter fram som på moln med denna och det är en skön känsla. Bilen dricker minst soppa mellan 70-90km/h(då tar den 1,1-1,25). har man last på bilen märks det knappt. kommer det en uppförsbacke märker man knappt det heller på varvräknarnålen, väldigt go känsla. Körde mellan S-holm Malmö och låg på ca 130km/h hela tiden. Då kommer man nästan aldrig under 1,35 oavsett att motorn stänger halva. Däremot får man en väldigt jämn körning då de flesta som hamnar framför Ram:en flyttar till innerfilen när man närmar sig.
Om jag ska nämna ngt som är dåligt så är det flaket. Alldeles för dåligt med lastöglor och plastinlägget på flaket(bedlinern) är ett skämt. Varför finns inga aluminiumdurkar att köpa till som tillbehör?
En annan sak som jag också fått gjort på bilen är att den blivit sprutad med linolja undertill som rostskydd. Jänkarna är inte bra på rostskydd kan nämnas.
Uconnect-systemet i bilen är heller inte at jämföra med amerika-versionen. Denna svenska variant är ganska dåligt gjord för att passa här, en hel del skoj har tagits bort. Men visst, själva stereon(Alpine) är grym.
Annars kan jag inte annat än att rekommendera bilen till andra.
Har du ngn undran är det bara att fråga....Med vänlig hälsning,/Mattias
Om jag ska nämna ngt som är dåligt så är det flaket. Alldeles för dåligt med lastöglor och plastinlägget på flaket(bedlinern) är ett skämt. Varför finns inga aluminiumdurkar att köpa till som tillbehör?
En annan sak som jag också fått gjort på bilen är att den blivit sprutad med linolja undertill som rostskydd. Jänkarna är inte bra på rostskydd kan nämnas.
Uconnect-systemet i bilen är heller inte at jämföra med amerika-versionen. Denna svenska variant är ganska dåligt gjord för att passa här, en hel del skoj har tagits bort. Men visst, själva stereon(Alpine) är grym.
Annars kan jag inte annat än att rekommendera bilen till andra.
Har du ngn undran är det bara att fråga....Med vänlig hälsning,/Mattias
+1Tholgersson skrev:Hade en cheva van -90 när jag åkte roadracing i slutet av 90-talet. Så knäckte inte den mig så ska det väl gå bättre nu!!
- Tholgersson
- Van
Hej Mattias!
Kanon tack för denna info! Varför har man gått in och ändrat i mediacentret??
Jag trodde att bedlinern skulle var bra för flaket.
Och en undereds behandling måste jag boka då. Eftersom Amaroken går billigt lär det bli stor skillnad på tank kortet....
Kanon tack för denna info! Varför har man gått in och ändrat i mediacentret??
Jag trodde att bedlinern skulle var bra för flaket.
Och en undereds behandling måste jag boka då. Eftersom Amaroken går billigt lär det bli stor skillnad på tank kortet....
- Tholgersson
- Van
Kan man återställa Uconnect på något sätt??
Tänkte på en sak. Din navara V6 drog väl en hel del också?
Tänkte på en sak. Din navara V6 drog väl en hel del också?
Då tror jag man behöver programvara och instrument från Chrysler, så man inte riskerar något att göra det själv =/
- Tholgersson
- Van
Det borde pickup center ha. Så att dom kan utföra service på bilarna.
Mattias: jag antar att du körde med 2wd när du körde till Stockholm.
Borde inte en bil för dom pengarna vara undereds behandlade?
Mattias: jag antar att du körde med 2wd när du körde till Stockholm.
Borde inte en bil för dom pengarna vara undereds behandlade?
- Tholgersson
- Van
Kört till Värnamo nu. Amaroken drog 0,75l/mil.
Det är mellan 70-90km/h hela vägen dit. Endast någon liten bit som hastighets begränsningen var 100km/h.
Hoppas på att RAM: en kommer ligga på Max litern på denna sträckan. Men det kan jag väl bara drömma om.....
Det är mellan 70-90km/h hela vägen dit. Endast någon liten bit som hastighets begränsningen var 100km/h.
Hoppas på att RAM: en kommer ligga på Max litern på denna sträckan. Men det kan jag väl bara drömma om.....